לאחר שלושה חודשים של מסרים, קמפיינים, עימותים, הכפשות וגם רוטציה שהתפרקה, הולכים אזרחי ישראל לקלפיות, כשבסופו של דבר נדע את מי בחר העם ומי צפוי להיות ראש הממשלה הבא - בנימין נתניהו או יצחק הרצוג.

למעלה מ-5,883,365 איש מכל רחבי ישראל זכאים להגיע היום (שלישי) אל הקלפי על מנת להכריע בפעם ה-20 את הרכב כנסת ישראל, באחת ממערכות הבחירות הצמודות ביותר אי פעם.
בשעה 7:00 בדיוק ייפתחו למעלה מ-10,000 קלפיות ברחבי הארץ, אותם יפעילו נציגי המדינה, אשר אחראים על הקלפיות וחברי ועדות הקלפי, אשר מורכבות מנציגי המפלגות, שמגיעים להשגיח על טוהר הבחירות. מי שעוד יגיעו על מנת לפקח הם אנשי משרד מבקר המדינה, אשר יפעילו כ-40 צוותים שיסיירו ברחבי הארץ. במידה ואינכם יודעים את הכתובת בה הנכם אמורים להצביע, תוכלו לסמס את מספר תעודת הזהות שלכם למספר 052-9999555 ולקבל באותו הרגע את מיקומכם.

ההצבעות בקלפיות יסתיימו בשעה 22:00 (יש לברר בכל קלפי את מועד סיומה, שכן ישנם מקומות בהם זמן ההצבעה הוא קצר יותר). רוב אזרחי המדינה ייצמדו לטלווזיות, לסמארטפונים ולרדיו על מנת לשמוע את תוצאות המדגמים שייערכו על ידי שלושת ערוצי הטלוויזיה.
כבר בשעות הבוקר צפויות להתפרסם התוצאות הכמעט סופיות, שכן בסופו של דבר, לאחר בדיקה בכנסת כי לא הצביעו פעמיים, יגיעו הסופרים אל קולות החיילים. למרות זאת, תהליך הרכבת הממשלה יתחיל רק ביום חמישי הבא, בו יוגשו התוצאות הסופיות לנשיא המדינה ראובן ריבלין. לאחר שיקבל לידיו את התוצאות, יחל ריבלין סבב פגישות עם ראשי הסיעות על מנת לבדוק את מצב המערכת הפוליטית. ריבלין כבר הודיע כי בניגוד לעבר, הוא מתכוון לקיים סבב בזק ולמסור את החלטתו במהירות. 
הבליץ של נתניהו, הוויתור של לבני ומי תהיה ההפתעה?
מערכת הבחירות, שהיתה רוויה בהרבה מאוד גידופים והשמצות, בעיקר בין ראשי המפלגות הגדולות, בנימין נתניהו ויצחק הרצוג, גם ניפקה הרבה מאוד כותרות. 
במהלך השבוע האחרון החליט ראש הממשלה, כי בעקבות הירידה בסקרים, הוא פוצח במבצע ריאיונות לכלי התקשורת ברחבי המדינה, כשהיחיד אליו לא התראיין הוא ערוץ 10, עקב סירובו שלא לשבץ את רביב דרוקר לריאיון. נתניהו אף עורר סערה גדולה כשהחליט לנסוע לנאום בקונגרס, על אף המחאות של הממשל האמריקאי.
נתניהו התראיין במהלך הימים האחרונים על מנת לשפר את המצב רגע לפני הקלפיות, כשהוא קורא לאנשי הליכוד "לחזור הביתה" ולהצביע לו. נתניהו הזהיר מפני הדרך בה הולך השמאל וחזר על אידיאולוגיית השמאל מבחינתו - לא פינית, לא עשית. נתניהו, במידה וייבחר, יתחיל את הקדנציה הרביעית שלו בתפקיד. 

מהצד השני ניצב יצחק (בוז'י) הרצוג, אשר עשוי להיבחר לתפקיד בפעם הראשונה בחייו לתפקיד ראש הממשלה, לאחר ששימש בעבר כשר הרווחה. 
 
הרצוג, אשר שיקם את מפלגת העבודה לאחר שקיבלה כ-15 מנדטים בבחירות הקודמות, חתם עם ציפי לבני, יו"ר התנועה, על הסכם פוליטי לפיו יכהנו השניים ברוטציה. 12 שעות לפני פתיחת הקלפיות הודיעה לבני כי היא מוותרת על התפקיד ומשאירה אותו בידיו של הרצוג. 
 
במהלך הקמפיין הנוכחי תקפו המחנה הציוני את בנימין נתניהו על דרך הנהגת המדינה, והצליחו להגיע ולהישאר יציבים לאורך תקופה ארוכה על 24 מנדטים, על פי הסקרים. 
 
השניים אף כתבו טורים אישיים שפורסמו הבוקר במעריב. על פי חוק תעמולת הבחירות, מרגע פתיחת הקלפיות, לא יתאפשר לשמוע את הפוליטיקאים מדברים במהלך היום.


הקרב המעניין הנוסף יהיה על המפלגה השלישית בגודלה בכנסת, כאשר כרגע הקרב המסתמן הוא בין הרשימה הערבית המשותפת לבין יש עתיד, הבית היהודי או דווקא משה כחלון. 

שני הגושים, גם הימין וגם השמאל, ילטשו עיניים על מנת לראות האם יש מפלגה משמעותית מהגוש שלה שלא עברה את אחוז החסימה, כשעל פי תוצאות ההסקרים האחרונים, הימין יחזיק אצבעות לאלי ישי, בעוד שהשמאל יחזיק אצבעות למרצ.