מתיחות גדולה במטה "ישראל ביתנו" לקראת פרסום תוצאות המדגם בשעה 22:00. הפעילים במטה היו מלאי אופטימיות ובכירים במטרה אמרו כי לאורך כל היום הנתונים שזורמים אליהם מצביעים על כך שנאמני המפלגה הלכו והצביעו וההערכות הן כי המפלגה תקבל לפחות שישה מנדטים.

בשעות האחרונות מנסים במטה המפלגה לעשות ניסיונות אחרונים להתקשר למתפקדים שעדיין לא הלכו להצביע במטרה לעודד אותם. המסר שחוזר על עצמו במהלך היום נוגע לאחוז ההצבעה הגבוה, לטענת המפלגה, במגזר הערבי, שעשוי להביא למצב של התחזקות נוספת של הרשימה הערבית. 

היום של יו״ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, החל בהצבעה, יחד עם רעייתו אלה, בנוקדים שבגוש עציון, שם הוא מתגורר. הוא פתח בקריאה שאולי חזתה את אחוזי ההצבעה הגבוהים במגזר הערבי, מהם חששו בגוש הימין: ״אני קורא לכל אזרחי ישראל לצאת ולהצביע למפלגה ציונית כלשהי, זה לא משנה אם זה מרצ, ישראל ביתנו או הבית היהודי, העיקר לצאת ולהצביע למפלגה ציונית, כי חשוב לשמור על אופיה וציונה של מדינת ישראל״.

ליברמן המשיך את הבוקר שלו בבאר שבע, קרית גת ואשקלון ולאחר מכן הגיע לאשדוד, בת ים וראשון לציון. גם השנייה ברשימה, ח״כ אורלי לוי-אבוקסיס חרשה את הארץ כדי לגייס עוד מצביעים: היא החלה את היום שלה בעיר הולדתה - בית שאן, שם הצביעה, והמשיכה צפונה, דרך טבריה עד לנהריה, ובחזרה לאשדוד. המטרה: לשרוד ולעבור את אחוז החסימה. 
מצב רוחו של ליברמן היה מצויין במהלך כל היום, הוא אמר כי הוא מרגיש בשטח כי ״אנשים מדברים תכלס״ וסיפר כי רבים אמרו לי כי בכוונתם לשים ל׳ בקלפי. עם זאת, כמו חבריו בגוש הימין, גם בליברמן דבק החשש הגדול מאחוזי ההצבעה הגבוהים במגזר הערבי. כשהגיע לאשקלון בשעות הצהריים המאוחרות כבר נשמע נחרץ יותר - וקרא להצביע, הפעם, רק לישראל ביתנו, ״מי שרוצה למנוע הקמת סניף דע״אש במדינת ישראל שיצביע ישראל ביתנו״, אמר.

 
בינתיים פעלו במרץ פעילי המפלגה במטה המפלגה בירושלים, תוך שהם ממקדמים מאמצים רבים, כמו במפלגות אחרות, ברשתות החברתיות. עדי יוסף, 31, מכפר סבא, הוא מי שאחראי במטה על הפעלת הרשתות החברתיות, כבר לא ישן כמה לילות. בשעות הצהריים, כשאחוזי ההצבעה עמדו על כ-45 אחוזים, הוא הי בטוח שהמפלגה תעבור את עבור החסימה: ״היום יש תחושה מאוד חזקה שאנשים מצטרפים אלינו. השיח ברשת הפך להיות הרבה יותר חיובי, אנחנו מקבלים המון הודעות על תמיכה ותמונות של מצביעי עם ל׳ (ישראל ביתנו -א.ז.)״, אומר יוסף.