ההימור של אלי ישי נכשל – כך לפחות לפי מדגמי הטלוויזיה הערב (שלישי). לקראת הבחירות פרש ישי מש"ס והקים את יחד, עם ברוך מרזל, אולם לפי המדגמים הוא לא עבר את אחוז החסימה.

במטה המפלגה ניסו לשמור על אופטימיות. חבר הכנסת יוני שטבון נשא דברים בפני הקהל ואמר: "אנחנו נהיה בכנסת הבאה". אלי ישי יצא אל פעיליו וגם הוא עודד אותם לשמור על אופטימיות. יועצו של ישי, דודי זילברשלג, אמר ל"מעריב אונליין": "אנחנו מאוד אופטימיים. זה שלא היינו במדגם רק יעצים את השמחה לקראת הבוקר, כשנדע את תוצאות האמת".
 
 ישי ניסה לנחם את פעיליו בסטטוס בעמוד הפייסבוק שבו כתב:  "עשינו את הבלתי אפשרי. בלי תקציבים ועם אין סוף התנכלויות. אנחנו ממש על גבול אחוז החסימה. נתפלל, יחד, לבשורות טובות בבוקר",
 
בש"ס, לעומת זאת, יכלו אמש לחייך, לאחר שהמדגמים העניקו להם 7 מנדטים.

דרעי: ""יש מרן אחד. תורה אחת. מועצת חכמים אחת וש"ס אחת"

בנאום בפני פעילי המפלגה רמז דרעי לכישלון המסתמן של מפלגת "יחד" בראשותו של אלי ישי ואמר, "יש מרן אחד. תורה אחת. מועצת חכמים אחת וש"ס אחת". דרעי הוסיף, "אני אומר לכם בוודאות, כל תנועה אחרת גדולה או קטנה, שהייתה עוברת חצי מהמשברים שעברנו הייתה מתרסקת. רק זכותו של מרן עמדה לנו".
 
דרעי אמר, "אנחנו יוצאים לדרך חדשה. היה כאן מאבק קשה מאוד על הציביון של ש"ס, על הדרך ועל ההנהגה. אבל דרך האמת והתורה נצחה. היום כולם יודעים שההנהגה הרוחנית של הציבור הספרדי היא בש"ס". אמר והוסיף, "אני מודה לבורא עולם שעשה לנו בירור עמוק, אבל השאיר אותנו עם סולת נקייה. מכאן ואילך, הדרך ברורה. פנינו לעשות כל מאמץ להחזיר את כולם בחזרה. אנחנו קוראים לכולם לחזור הביתה. ש"ס היא הבית של כולם". 
 
"לקחנו על עצמנו את הנטל של השכבות החלשות ואנחנו מתכוננים לעמוד בו". אמר דרעי והוסיף, "אומנם הודעתי שנתמוך בנתניהו ונעמוד בזה. אבל אנחנו לא ניכנס לשום ממשלה שלא תקבל את התנאים שלנו. אנחנו נעמוד על כך ובעזרת ה' נצליח ונבנה את התנועה מחדש".
 
ח"כ יצחק כהן אמר אמש: "ש"ס עברה מערכה מאוד קשה. היו הרבה כוחות נגדנו וזו תוצאה נהדרת. דרעי כבר הכריז שימליץ על נתניהו להרכיב את הממשלה". 

שביעות רצון גם ביהדות התורה, לאחר שהמדגמים העניקו להם 6-7 מנדטים. במפלגה הודיעו כי מועצת גדולי התורה תתכנס היום בצהריים כדי לקבל החלטה בשאלת התמיכה לראשות הממשלה. ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר האופוזיציה בוז'י הרצוג מיהרו להתקשר ליו"ר המפלגה יעקב ליצמן ולחזר אחרי מפלגתו. ביהדות התורה הביעו גם אופטימיות כי תוצאות האמת ישפרו את מצבת המנדטים של המפלגה משישה לשבעה.
 
 


כל התגובות והעדכונים מהבחירות - כל הלילה במעריב אונליין