זעזוע בשמאל: יו"ר מרצ, זהבה גלאון, הודיעה הבוקר (רביעי) כי  היא פורשת מהחיים הפוליטיים וומתפטרת מהכנסת כדי שתמר זנדברג תיכנס במקומה. גלאון הודיעה כי היא תישאר בתפקידה עד אשר ימצא מחליף ותבוצע העברה מסודרת של התפקיד. 



לפי התוצאות שנספרו, 99% מהקולות, מפלגת מרצ עומדת על 4 מנדטים בלבד, עם 3.89% מסך קולות המצביעים. זאת לעומת 6 מנדטים להם זכתה המפלגה בבחירות 2013. 



בסטטוס שפירסמה גלאון הבוקר בפייסבוק היא הודתה בכישלון: "מרצ עברה את אחוז החסימה אבל קיבלה רק 4 מנדטים, נכון לתוצאות האמת כרגע. את התמונה הכללית כולנו רואים היטב. אני אמרתי במהלך הקמפיין שאם מרצ תצליח זו ההצלחה של כולם, אבל אם מרצ לא תעמוד בציפיות אני היא הכתובת ואני אקח אחריות אישית. לכן הודעתי הבוקר שאני מתפטרת ומפנה את מקומי בכנסת כדי שחברתי לסיעה תמר זנדברג תוכל להכנס במקומי. אני לא אתמודד על ראשות מרצ שוב, ואשאר יו"ר מרצ עד העברת התפקיד בצורה מסודרת בזמן הקרוב".

זהבה הוסיפה כי היא זו שצריכה להסיק את המסקנות מהכשלון האלקטורלי: "זה רגע מאוד קשה עבורי. אני קיוויתי שמרצ תשמור על כוחה ועוד יותר מזה קיוויתי שנוכל להקים ממשלה חלופית ולסיים את עידן נתניהו. לצערי זה ממש לא מה שקרה. אני לא מציעה לאף אחד במחנה להעז לומר שהבוחרים אכזבו אותנו. ההפך: אנחנו אכזבנו אותם. אזרחי ישראל לא חייבים לי כלום, ואני חייבת להם הכל. אם הציבור בישראל בחר להקטין את כוחה של מרצ, אם הוא בחר לתת עוד קדנציה לנתניהו, זו אני בלבד שצריכה להסיק מסקנות. במקביל, זו אחריותה של מרצ כמפלגה לעשות חשבון נפש ולמצוא מחדש את המצפן והכיוון.