בליכוד החל הקרב על התיקים הבכירים בממשלה החדשה. גורמים במפלגה אמרו אתמול כי ראש הממשלה בנימין נתניהו עשוי להציע את תפקיד שר המשפטים לבני בגין, הנחשב למי שמכבד את שלטון החוק ונזהר בכבודו של בית משפט העליון.



בליכוד אומרים עוד כי מאחר שתיק האוצר הובטח ליו״ר כולנו משה כחלון ותיק הביטחון יישאר ככל הנראה בידי השר משה (בוגי) יעלון, יתנהל עיקר המאבק על תיק החוץ.



עם זאת, יעלון עלול להיתקל בבעיה דרך לקדנציה נוספת במשרד הביטחון, משום שיו״ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הכריז במהלך קמפיין הבחירות שלו כי הוא דורש את התיק. אם לא יקבל את תיק הביטחון, ליברמן יבקש להמשיך להחזיק בתיק החוץ. בליכוד, השר גלעד ארדן, שכזכור ויתר על משרת שגריר שראל באו"ם, ושר המודיעין יובל שטייניץ לוטשים עיניים לתיק החוץ.



השר ישראל כץ הוזכר לפני הבחירות כמועמד לתפקיד שר האוצר, אך מאחר ונתניהו הבטיח את התיק לכחלון, הוא יקבל ככל הנראה תיק כלכלי אחר. ח״כ מירי רגב כבר הצהירה כי היא מבקשת להתמנות לשרה במשרד חברתי או כלכלי, כדוגמת השיכון. לתפקידי שרים מבקשים להתמנות גם יו״ר ועדת החוץ והביטחון יריב לוין, יו״ר הקואליציה זאב אלקין וח״כ גילה גמליאל.



בנוגע לתפקיד יו״ר הכנסת, אמרו בליכוד כי אם ח״כ יולי דלשטיין ירצה בכך, הוא יוכל ככל הנראה המשיך לקדנציה נוספת. הסיעה המצומקת של הבית היהודי עשויה לקבל לידיה את התיק לביטחון פנים, שעליו דיבר יו״ר המפלגה נפתלי בנט במהלך מערכת הבחירות. השאלה היא אם תיק השיכון, שהיה בקדנציה היוצאת בידיו של אורי אריאל, מספר 2 של בנט, ישאר בידיו.



בליכוד מעריכים כי נתניהו יציע לש״ס את תיק הפנים, שהיה בידיה בקדנציות קודמות, וכן ראשות ועדות בכנסת. יהדות התורה מועמדת לקבל בחזרה את


ראשות ועדת הכספים, שהייתה בכנסת היוצאת בידיו של ח״כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי).