אם לא די בהפתעה הגדולה שהביאו איתם ספירת מרבית מקולות הבוחרים בקלפי, גם ספירת "המעטפות הכפולות" מביאה להתחזקותה של מפלגת השלטון, הליכוד.



המפלגה של נתניהו, שהתנדנדה בין 29 ל-30 מנדטים, נהנית על פי המסורת מכך שקולות החיילים נוטים בדרך כלל ימינה, והיא עולה ל-30 מנדטים, כך על פי הערכות. גם יו"ר מרצ, זהבה גלאון, יכולה להיות מרוצה הבוקר, לאחר שמפלגתה התחזקה במנדט ועלתה לחמישה מנדטים. המפלגות שנפגעו מכך הן הרשימה המשותפת, שירדה ל-13 מנדטים ויהדות התורה שירדה לשישה מנדטים. חשוב לציין כי התוצאות עדיין אינן סופיות.



כזכור, וועדת הבחירות המרכזית החלה אמש (רביעי) את ספירת קולות המעטפות הכפולות. מדובר בכ-200,000 מעטפות של חיילים, חולים, אסירים, סוהרים, נכים בקלפיות בעלות נגישות וכן שליחים ישראלים בחו"ל.

ספירת הקולות יכולה להביא לשינויים מינוריים בתוצאות הבחירות כמו עלייה במנדט אחד למרצ או ירידה במנדט לרשימה המשותפת. בתום ספירת הקולות יעשו בוועדה את חישובי הסכמי העודפים. 

יצויין כי בבחירות הקודמות לא הביאו קולות החיילים והסכמי העודפים לשום שינוי בתוצאות הסופיות. עם תום ספירת קולות החיילים וחישובי העודפים תפרסם מחר ועדת הבחירות את התוצאות הבחירות.