בבית היהודי מנסים לאחות את השברים ומתרצים את הכשלון בבחירות בכך שמצביעי המפלגה גילו אחריות ונכנסו "מתחת לאלונקה" של הליכוד, כדי למנוע בחירתה של ממשלת שמאל, אבל לא כולם בבית היהודי מקבלים את ההסבר.

פרופסור אשר כהן, שלקראת הבחירות לכנסת העשרים התמודד בפריימריז של מפלגת הבית היהודי ונבחר למקום ה-24 הלא ריאלי, ניתח הבוקר בעמוד הפייסבוק שלו, על בסיס בדיקה מדגמית שערך, את תוצאות ההצבעה לבית היהודי ומסקנתו היא שהדימו של בריחת קולות לליכוד הוא לא מדוייק.
"עם כל הכבוד לדימוי הציונים-הדתיים שנכנסו מתחת לאלונקה ועברו בהמוניהם לתמוך בליכוד לטובת המחנה הלאומי בכללותו, זה בהחלט דימוי נחמד אך לא כל כך מדויק”, כתב.

לדבריו, "ציונים-דתיים מכל הסוגים והגוונים אכן עברו לליכוד אבל בהיקפים נמוכים בהרבה ממה שחושבים. ברוב מכריע של הריכוזים הציונים-דתיים ניתן לראות מעברים של 10%, לפעמים יותר אך לפעמים פחות. זה מסביר בקושי ובנדיבות רבה במיוחד לכל היותר 2 מנדטים מתוך ה-12”.
עוד הוא כותב, כי "הבית היהודי איבד את הרוב המכריע של המנדטים שלו בשני שלבים: במהלך הפריימריז ופרשת אוחנה איבד כמה מנדטים ובימים האחרונים במסגרת קמפיין הגוועלד של נתניהו איבד כמה מנדטים".
לטענתו, "הרוב המכריע של אובדן המנדטים הגיע מבוחרים לא דתיים שהצביעו בבחירות הקודמות לבית היהודי או שהצטרפו אל ההצלחה וניכרו בסקרים בשנתיים האחרונות. הם אלה שנטשו בסביבות פרשת אוחנה ובימים האחרונים לצורך הצלת הליכוד”.
מסקנתו  של פרופ' כהן היא, כי "הבית היהודי חזרה להיות מבחינת הרכב מצביעיה בעיקר מפלגת נישה מגזרית ואיבדה את הסמל המרכזי של המהפכה שבה התחיל נפתלי בנט: המוני מצטרפים חובשי כיפת השמיים”.
לבצלאל סמוטריץ', מקום שמיני ואחרון ברשימת הבית היהודי לכנסת ה-20 היו כמה תובנות אחרות: "עם ישראל ניצח בנוקאאוט", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. "למרות חודשים של שטיפת מוח תקשורתית והמון כסף זר, עם ישראל בריא, אוהב את ארץ ישראל, אוהב את עם ישראל ומדינתו, וכמובן אוהב את עצמו. הציונות הדתית גילתה כרגיל מסירות נפש והקריבה את עצמה ומפלגתה למען כלל ישראל, כדי להציל את הליכוד והמחנה הלאומי ולנסות (למרבה הצער כנראה ללא הצלחה) להציל את יחד. אנחנו בע"ה עם הפנים קדימה, למילוי השליחות הציבורית הגדולה שהוטלה עלינו. באמונה, בשמחה, בתקווה, ובהרבה עבודה קשה".