התנועה לאיכות השלטון קוראת לנתניהו שלא למנות את דרעי לשר בגלל עברו הפלילי. בהודעה שפרסמה היום (חמישי), התייחסה התנועה להרכבת הקואליציה שתוטל בקרוב על ראש הממשלה, בנימין נתניהו וקראה שלא לתת לדרעי את את תיק הפנים, אשר לפי מקורבים הוא מעוניין בו.

"אנו קוראים לכם להצטרף אלינו לדרישה מראש הממשלה לא למנות את אריה דרעי כשר בממשלה. אסור לאפשר לתת את מכת הסנוקרת הזאת למאבק על טוהר המידות בישראל" מסרה התנועה. 
בתנועה נימקו את הסיבה לקריאתם: "אחרי שהורשע בשוחד, מרמה והפרת אמונים, אחרי שהוטל עליו קלון, אחרי שבית המשפט קבע שהוא ניצל את מעמדו ותפקידו הציבורי בשביל לשלשל לכיסו כספי ציבור במיליונים - אריה דרעי ימונה כשר הפנים? משרד המנהל תקציבי ענק ובדיוק אותו משרד אותו דרעי מכיר טוב טוב כאשר כיהן בו וניצל את תפקידו זה לעבירות חמורות של גניבת כספי ציבור - אין גבול לבושה"?

בתגובה לכך, יועצו של דרעי, איציק סודרי, צייץ בטוויטר: "241,200 אלף הצביעו לש"ס ולאריה דרעי. מי אתם ׳התנועה לאיכות הלובן׳ או בשמה המתחפשת ׳התנועה לאיכות השלטון׳ שתקבעו לנו מה לעשות? עופו מחיינו".
חשוב לציין כי למרות שדרעי הורשע, הוא ריצה את עונשו ועברה תקופת ההתיישנות על עבירתו, מה שכן מאפשר לו, לפי החוק, להיבחר ולעבוד כנציג ציבור.