הסתיים היום הראשון להתייעצויות בבית הנשיא, בסיומו המליצו היום (ראשון) 51 חברי כנסת על הטלת תפקיד ראש הממשלה על בנימין נתניהו, לעומת 24 בלבד שהמליצו להטיל את התפקיד על יצחק (בוז'י) הרצוג.
על נתניהו המליצו סיעתו, הליכוד, הבית היהודי, ש"ס ויהדות התורה. נציגי המחנה הציוני המליצו על הרצוג ונציגי הרשימה המשותפת הודיעו כי הם מתנגדים לממשלה בראשות נתניהו וכי אם הנשיא יטיל את התפקיד על הרצוג, הם ישקלו תמיכה בו.

במהלך הדיונים עם נציגי יהדות התורה, הפתיע ריבלין כשהעלה על הפרק את האפשרות של ממשלת רחבה, יותר מזו שהסתמנה עד עתה: "ייתכן מאוד שבצד כל הנושאים שאתם בקיאים בהם היטב, הנושאים המדיניים והלחצים שבהם ישראל תעמוד בקדנציה הקרובה מחברינו הטובים ביותר באירופה וארה"ב, מחייבים ממשלה רחבה שלפי העולם כולו תהיה מחוייבת להראות חיזוק מצד הציבור בישראל", אמר ריבלין לנציגי הרשימה החרדית.  "צריך לראות שהממשלה תהיה רחבה כמה שיותר". 

 
 נציגי הליכוד עם ריבלין. צילום: פלאש 90

ריבלין התעניין אם יהדות התורה תתמוך בנתניהו גם אם הקואליציה תהיה רחבה מזו המסתמנת. ליצמן אמר שהדבר תלוי בזהות המצטרפים. משה גפני, המקום השני ברשימה, הבהיר כי אם יהיו שינויים בהרכב הממשלה המסתמנת, "יהיו כאלה שלא נהיה מוכנים לשבת איתם", לדבריו.
 
מחר יימשכו ההתייעצויות ובפני הנשיא יתייצבו משלחות של מרצ, שצפויה להמליץ על הרצוג, כולנו וישראל ביתנו, שצפויות להמליץ על נתניהו ויש עתיד, שעדיין לא ברור מה תאמר לנשיא. בסיום ההתייעצויות צפוי רוב של חברי הכנסת שימליצו על המשך כהונתו של בנימין נתניהו. 


נציגי המחנה הציוני עם הרצוג. צילום: פלאש 90

 
ביום רביעי יגיע יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, למשכן הנשיא ובידיו התוצאות הרשמיות של הבחירות. מיד לאחר מכן אמור ריבלין לזמן את נתניהו למשכנו ולהודיע לו כי הוא מטיל עליו את הרכבת הממשלה ה-34. 


נציגי הרשימה הערבית עם הנשיא. צילום: פלאש 90
בסיום הפגישה עם נציגי ש"ס, אמר חבר הכנסת מהרשימה, יצחק כהן, כי "לאורך כל המערכה הכרזנו שנמליץ על נתניהו כמועמד לתפקיד וכך אנו עושים. אנו מצטרפים לדאגה שלך, הנשיא, לאתגרים בכל החזיתות. גם ראש הממשלה נתניהו יודע שהתנאים שלנו להצטרפות הם הסכמה לתכנית הכלכלית-חברתית שלנו. גם המובן מאליו, מוטב שייאמר".

יו"ר יהדות התורה, יעקב ליצמן אמר: "אנחנו ממליצים על בנימין נתניהו. זהו לא סוד שעברנו שנתיים קשות מאוד בממשלה הקודמת. לצד פגיעה בנושאים דתיים הייתה גם פגיעה בחלשים ובקצבאות הילדים. אנו מקווים שהממשלה שתוקם תהיה יותר חברתית.  אני מקווה שייפתח פתח חדש שבו נוכל לעזור לחלשים ולפריפריה. מקווה שהממשלה תחזיק מעמד קדנציה שלמה, זה לא מובן מאליו".