ארבעה ימים לאחר ההילולה השנתית בהר מירון, ערימות של אשפה כבשו את את נחל פרוד והשטחים הירוקים באזור. רבבות חוגגים מכל רחבי הארץ נהרו באוטובוסים להר הגבוה, השוכן בסמוך לערים צפת ומעלות תרשיחא, ומאות שוטרים אבטחו את הבאים. אלא שביום שישי, לאחר שהסתיים האירוע באופן רשמי, עזבו כולם כלעומת שבאו – ואילו האזור כולו, בדגש על החניון שליד נחל פרוד, הפך לאתר מזבלה לכל דבר ועניין, כאשר החוגגים מותירים מאחוריהם הררים של אשפה.



תרמו לכך כוחות האבטחה שהגדילו לעשות, והשאירו מאחוריהם גדרות שבשעת ההילולה שימשו לעשיית סדר באזור, וכעת הושלכו ככלי שאין בו צורך. ואם לא די בכל אלה, אתמול בצהריים הגיע במפתיע הגשם, והחל לסחוף איתו חלק מהאשפה במורד נחל פרוד, מה שרק הגביר את הזיהום הסביבתי הפוטנציאלי והמחיש את כמות הזבל שנותר מאחור, בשטח פתוח.



"לפקקים הגדולים בימי ההילולה כבר התרגלנו, אבל מה שאנחנו לא מסוגלים לקבל אלו ערימות האשפה שמתפזרות פתאום לכל עבר עם הרוח והגשם שבאו", אומר בכעס דרור אלוביץ', תושב קיבוץ פרוד הסמוך לאתר ההילולה. "המקום מקסים וממש פנינה של הטבע – והאשפה פשוט מזהמת את הכל. זה נדבק לצמחים, שקיות הניילון זורמות במורד הנחל, וכמויות גדולות של אשפה מעלות צחנה בשמש, וזה עוד לפני שלוקחים בחשבון את נזקי הגשם של יום שני. זה לא ייתכן שכך מזניחים את המקום, שבפירוש נראה כאילו ננטש בפתאומיות", הוסיף אלוביץ'.



הוא ציין כי פנה למספר גורמים, "אך בינתיים הפסולת שולטת באזור".