בעקבות משבר הקורונה, שמשאיר מיליוני ישראלים בבתיהם, עובדי נגב אקולוגיה, חברת המחזור הגדולה בדרום, דווקא עובדים ביתר שאת. על פי הדיווחים של החברה, בימים האחרונים נרשמה עלייה חדה בשיעור של כ־25% בפסולת הביתית. בהתאם להנחיות משרד הבריאות, ענף התברואה, לרבות איסוף ופינוי פסולת, הוא חיוני להמשך התנהלות תקינה בימים אלה והעובדים מתפקדים במתכונת רגילה.

הזינוק בכמויות הפסולת הביתית נרשם כמובן בשל העובדה כי מיליוני אזרחים נמצאים בבתיהם ברוב שעות היום, שלא כבימים כתיקונם. מהחברה מדווחים גם על עלייה בפסולת של כלים חד־פעמיים, בעקבות סגירת חדרי האוכל בבסיסי הצבא. הפסולת הביתית באזור הדרום מפונה לאתר דודאים.

לעומת זאת, בנגב אקולוגיה מדווחים על מגמת ירידה בכמות פסולת הבניין, בעקבות האטה בענף השיפוצים והבנייה. עוד נמסר כי בהתאם למצב החברה היא החלה להפעיל שירות חדש – חיטוי משטחים, שטחים ציבוריים, פחים, תחנות אוטובוס ועוד.

מנכ”ל חברת נגב אקולוגיה ערן שמרלק ציין: “בעקבות ההנחיות החדשות שפורסמו אתמול, אנחנו צופים עלייה משמעותית נוספת בפסולת הביתית. החברה עובדת מסביב לשעון על מנת לשמור על הסביבה שלנו, במיוחד בימים קשים אלה”.