נשיא המדינה ראובן ריבלין נרתם יחד עם מאות מאזרחי ישראל למיזם שיקום נזקי השריפה על ידי  רכישת שלט שם המוצב על גזע עץ  שיינטע במסגרת מבצע השיקום. בעירייה התרגשו מפנייתו של הנשיא ריבלין שרכש באמצעות כרטיס האשראי שלו, שלט עץ הנושא את שמה של רעייתו נחמה ריבלין תמורת 180 שקלים לשיקום נזקי השריפה".

"הדרך המופלאה ביותר לגרש את חושך השריפה היא בעזרת הוספת אור ובעזרת הנטיעה הנרחבת יופץ אור גדול בנוף הגליל", אמר הנשיא ריבלין ובירך את ראש העיר רונן פלוט על היוזמה והנחישות לשקם את נזקי השריפה.

לצד הנשיא הציפו את מרכזיית העירייה  אזרחים רבים  מכל רחבי הארץ שהתקשרו ביוזמתם וביקשו לרכוש שלטי עצים הן לאיחולי ברכה לבני משפחה  והן להנצחת יקירם. רפי ברוורמן בן 92.5 מתל אביב רכש שבעה עצים: "אני דור שמיני למשפחת ברוורמן מירושלים, עצים הם נכס עם שורשים לכן רכשתי עבור כל בני משפחתי, בתוכם בני רון ולנכדיי אמילי, טליה, דניאל ויהונתן שמתגוררים בניו יורק".

מאשה מזרחי מירושלים תרמה שלושה עצים עבור בנה גילי כלתה תמי ועץ נוסף לזכרו של בנה החייל אביעד מזרחי שנפל במהלך שירותו הצבאי. מאיר קאשי בן 92 מכפר סבא ושמואל גבעון מאבן יהודה תרמו עשרה עצים כל אחד. אורנה פישר, בתו של ראש העיר המיתולוגי של נוף הגליל מימיה כנצרת עילית, מנחם אריאב ז"ל, תרמה ארבעה עצים, בתוכם שניים לזכרם של הוריה מנחם ולאיה ז"ל.

שיאנית העצים היא עליזה תמיר, תושבת פתח תקווה שתרמה 15 עצים לכל ילדיה ונכדיה. גם שר החינוך יואב גלנט ואשתו קלודין תרמו שני עצים וכן יוזם הרעיון עצמו ראש העיר נוף הגליל רונן פלוט שתרם חמישה עצים.

רונן פלוט (צילום: דוברות נוף גליל)
רונן פלוט (צילום: דוברות נוף גליל)

"העצים יינטעו בשתי חורשות נפרדות, האחת עבור המברכים והשנייה עבור המונצחים. בכל עץ יהיה מספר סידורי ובהמשך ניתן יהיה לראות אותו במפה אינטראקטיבית באמצעות הקלדת שם התורם", נמסר מהעירייה. 

עץ מספר 1 יוקדש לרעייתו של האזרח מספר 1, הנשיא ריבלין. "נחמה הייתה  מחוברת כל חייה   האדם ולאדמת ארץ, היא נטעה שורשים חזקים ונתנה פרי בדרכה הצנועה ובתרומתה לחברה הישראלית. העץ שיישא את שמה בנוף הגליל יגדל ויצמח לתפארת מדינת ישראל", אמר ראש העיר פלוט.

היום (ראשון) בבוקר נוספו שני עצים מיוחדים בחורשה על שמם של יונתן ואסתר פולארד. העצים נתרמו עת ידי אזרחית שביקשה להישאר אנונימית. "העצים של פולארד ואסתר יגדלו עם נוף הגליל ובע"ה יישארו לנצח קשורים לשורשי ארץ ישראל", אמרה התורמת