סוכנות החלל האמריקאית נאס"א פרסמה לאחרונה יותר מ־500 צילומי לוויין שצולמו מהחלל, החושפים את ההשפעה ההרסנית של שינויי האקלים על כדור הארץ באמצעות הדמיות מהפנטות של לפני ואחרי.

סדרת הצילומים, המכונה "תמונות של שינוי" ומוצגת כגלריה אינטראקטיבית באתר נאס"א, חושפת את השינויים של נופי טבע ממקומות שונים בעולם, לאורך תקופות זמן שבין ימים, שבועות ועשרות שנים. אולם, בעוד שהשינויים בחלקם הגדול נובעים משינויי האקלים, הכוללים התכווצות של קרחונים בניו זילנד ושלג במדבר סהרה, חלק מהתמונות מציגות גם את השפעות העיור או את הרס סכנות הטבע כמו שריפות ושיטפונות והירידה הניכרת בתנועה בעיר ווהאן שבסין בתחילת מגפת הקורונה. עם זאת, המשותף לצילומים הוא שכולם מראים את הפלנטה שלנו במצב של שיטפון בעקבות ההתחממות הגלובלית ופליטת גזי החממה.

אחד מהשינויים הגדולים ביותר אפשר לראות בתמונות של קרחונים ימיים באוקיינוס הארקטי (אוקיינוס הקרח הצפוני), שצולמו בשנים 1984 ו־2020, המציגות את השינוי הניכר בהיקף האזור הקפוא בתוך 36 שנים, כאשר חלק מהמדענים בסוכנות סבורים כי ייתכן שהקרח באוקיינוס זה אף "ייעלם לחלוטין במאה הזאת".

צמד תמונות אחר מציג בריכות של קרח נמס על גבי מדף הקרח הנרחב בשם ג'ורג' השישי שבאנטרקטיקה, אשר התרחבו לאורך השנים עם שינויי האקלים. תמונה אחרת משנת 2016, שמציגה שלג בקצה של מדבר סהרה שנמצא בצפון מערב אפריקה, חושפת מחזה נדיר לאזור, כאשר שבוע בלבד הספיק עד שהשלג נעלם כלא היה.