רגע מרגש במיוחד נרשם השבוע בלב הים, כאשר שני צבי ים חומים צעירים, שנפגעו לפני מספר חודשים מפסולת פלסטיק, שוחררו בחזרה לטבע לאחר שיקום ממושך במרכז הארצי להצלת צבי ים של רשות הטבע והגנים. השניים שוחררו מסירה בלב הים מול חוף מכמורת, בשיתוף עם תלמידי ותלמידות בית הספר מבואות ים. 

צב אחד נמצא על ידי עובדי אסדת לוויתן בלב הים כשהוא צף על פני המים באופן לא טבעי ומסובך כולו בשק פלסטיק שנכרך על גופו. מציאת הצב הפגוע דווחה לרשות הטבע ובעקבות זאת חבר לעובדי האסדה אלון פן, פקח היחידה הימית של רשות הטבע והגנים, שפינה אותו להמשך טיפול במרכז הארצי להצלת צבי ים. הצב השני נמצא מול שמורת הטבע גדור, גם הוא מסובך כולו בפסולת פלסטיק, על ידי דוד יוספיאן, תושב האזור, שדיווח על כך מיד למוקד רשות הטבע והגנים.

שני הצבים זכו לטיפול מסור ומקצועי של צוות המרכז הארצי להצלת צבי ים, ועם שיקומם והתאוששותם כעבור מספר חודשים שבו כאמור בחזרה לטבע הפתוח. במרכז הארצי להצלת צבי ים מציינים כי כאשר מוצאים צב ים מסובך ברשת, בחבלים או בשק פלסטיק, אסור לשחרר את הפסולת מהצב באופן עצמאי משום שדבר זה עלול לגרום לנזק חמור עוד יותר, וחובה לקרוא לאיש מקצוע מוסמך.

בתוך כך, פקחי היחידה הימית ברשות הטבע והגנים קיבלו אתמול דיווח מעובדי קצא״א על דולפין מת שנפלט לחוף באשקלון בשעות הבוקר. ברט"ג אומרים כי ניתן למצוא סימנים להסתבכות ברשת על גוף הדולפין. באזור זה נמצאת להקת דולפינים מצויים המונה כ־20 פרטים.