מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש התריע כי העולם נמצא בדרך לעלייה דרסטית של 2.7 מעלות מעל הטמפרטורה הממוצעת בעידן הטרום תעשייתי - וזאת אם המדינות העשירות לא יעמדו בהתחייבויותיהן במסגרת אמנת פריז למאבק בהתחממות העולמית.

דוח חדש של סוכנות האקלים של האו"ם לגבי ההתחייבויות של 191 המדינות החתומות על האמנה מלמד כי פליטת הגזים המזהמים הממוצעת בשנת 2030 צפויה לעלות ב־16% לעומת הנתונים של שנת 2010.

המדענים התריעו כי על מנת להימנע מההשלכות החמורות של ההתחממות העולמית, פליטת הגזים צריכה להצטמצם ב־45% עד סוף העשור הנוכחי.

בשל כך התריע גוטרש כי העולם נמצא "בנתיב קטסטרופלי" לעבר התחממות של 2.7 מעלות לעומת העידן הטרום תעשייתי, נתון גבוה מהיעד של 1.5 מעלות שנקבע באמנת פריז, וכי "יש סיכון גבוה לכישלון" של ועידת האקלים של האו"ם בגלזגו בנובמבר. "ברור שכולם צריכים לעמוד באחריות שלהם", אמר. "זו שאלה קריטית של אמון. אם לא נעמוד ביעד, זה יימדד באובדן עצום של חיים ופרנסה".

ראש צוות המו"מ של האו"ם בסוגיית האקלים פטרישיה אספינוזה הוסיפה כי העלייה הצפויה של 16% מהווה "מקור עצום לדאגה". "זה ניגוד חד לעומת הקריאות של המדע לצמצום פליטה מהיר ונרחב על מנת למנוע את ההשלכות האקלימיות החמורות ביותר, במיוחד עבור החלשים ביותר", אמרה.