ביום רביעי נערך טקס ראשון מסוגו במפגש מקוון שהתקיים בין ראשי סוכנויות שמירת הטבע של ישראל ושל איחוד האמירויות, אשר בו סוכם על הפרויקט. במיזם לוקחים חלק הקרן הבינלאומית לשימור החוברות מאיחוד האמירויות (IFHC) והקרן לשמירת הטבע והמורשת בישראל. 

ההערכה היא שנותרו מאות בודדות של חוברות, המרוכזות במספר אזורי קינון בנגב ובערבה, ושיתוף הפעולה נועד לחקור את אוכלוסיית החוברות שנשארו בישראל. 

האלוף (במיל') מתן וילנאי, נשיא הקרן לשמירת הטבע והמורשת, מסר: "לאחר החתימה על מזכר ההבנות, אנו מברכים על העבודה הקשה של העוסקים בדבר, מאיחוד האמירויות ומישראל, כדי להגדיל את הידע שלנו על החוברה ועל בית הגידול שלה בישראל - מה שיאפשר לנו לשמר בצורה טובה יותר עוף מיוחד, שחשוב בשמירת המאזן האקולוגי בישראל ושנמצא בסכנת הכחדה". 

מג'יד עלי אל־מנסורי, יו"ר הקרן הבינלאומית לשימור החוברה, הוסיף: "אבו דאבי הובילה את הדרך בכל הקשור לשימור החוברה והיא בעלת מומחיות בנושא. שיתוף פעולה עם הקרן לשמירת הטבע בישראל מתיישב עם מטרותינו להמשיך ולהרחיב את הידע על החוברה, וכן לעבוד עם שותפים בינלאומיים להמשך שימור מין זה. יכולות מדעיות אלו מאפשרות לנו לנקוט פעולות שמשפיעות על שימור המין לדורות הבאים".