אירוע השיא של תנועת האקלים והסביבה בישראל, בהובלת ארגון מגמה ירוקה יערך היום (שישי) בכיכר רבין בתל אביב, יומיים לפני נסיעת ראש הממשלה, נפתלי בנט, לוועידת האו"ם לשינוי אקלים שתתקיים בגלזגו, סקוטלנד, בהשתתפות שורת מנהיגים וראשי מדינות מרחבי העולם. 

לאחר שבשנה שעברה בוטל בשל מגבלות הקורונה, האירוע צפוי למשוך השנה כמות שיא של מעל לעשרת אלפים משתתפים. בנוסף, כ-100 אוטובוסים מכל חלקי הארץ יאספו תלמידים ופעילי תנועות נוער. המשתתפים יצעדו ברחובות העיר סביב כיכר רבין ויחסמו לתנועה צירים מרכזים לאורך שעות הבוקר והצהרים. במצעד האקלים ישתתפו ארגונים ירוקים, חברתיים ואזרחיים, וכמו כן תנועות נוער ותנועות סטודנטיאליות מכל קצוות הקשת. 

האירוע מצטרף לצעדות אקלים המתקיימות ברחבי העולם, ונועד להציב על סדר היום את משבר האקלים, מפניו מזהירה הקהילה המדעית בקול חד וברור - נגמר למנהיגים הזמן למשחקים, אין מקום להצהרות – הגיע הזמן למעשיים מידיים. 

אלעד הוכמן מנכ"ל ארגון מגמה ירוקה שמובילה את המצעד: "אנחנו מסירים את הכפפות. היום נצעד אלפים ביחד, אזרחים מודאגים שהתעוררו לצד פעילים סביבתיים, במצעד האקלים הכי גדול ועוצמתי שהיה אי פעם בישראל. משבר האקלים הוא האיום הביטחוני הגדול ביותר עלינו ועל העולם כולו. דו"ח מדעני האו"ם הסיר כל ספק, אנחנו במלחמה על הקיום שלנו ושל ילדינו, אבל מנהיגנו עדיין לא נוקטים בפעולות. תם עידן מחיאות הכפים על הצהרות, אנחנו לא נרפה. מדובר במאבק על החיים שלנו, על האוויר שננשום, ועל מה קודם למה - כסף וטייקונים או צעדים דרמטיים להצלת חיים".