אירוע שיא של מחאת "הנוער למען האקלים" ברחבי העולם נערך בסוף השבוע, כאשר מיליוני בני נוער שטפו את הרחובות בערים רבות במחאה על המשך השימוש בדלקים מזהמים ועל התרחקות הממשלות מהמאבק במשבר שינויי האקלים.

מצעד הנוער בישראל נערך בתל אביב ביום שישי בהשתתפות של כ־3,000 צועדים שהתאספו בפארק צ'רלס קלור למרות מזג האוויר החורפי. מצעד הנוער נערך בתמיכתו של ארגון מגמה ירוקה ובתמיכתם של שורה ארוכה של ארגוני הסביבה האחרים המובילים בישראל.

המפגינים הצעירים דרשו לעצור את מלחמת רוסיה־אוקראינה, שפוגעת בין היתר גם במאבק בזיהום האוויר, וכן ביקשו לזרז את המעבר באנרגיה ירוקה בניסיון לצמצם את התלות של המערב בתעשיית האנרגיה המזהמת הרוסית. בסיום הצעדה, קיימו בני הנוער עצרת מחאה נגד "רפיסותה של ממשלת ישראל בהיעדר חקיקה מחייבת של מעבר המשק לכלכלה דלת פליטות".

ליאת דביר (18) מבאר שבע, חניכה במכינת חנתון, סיפרה: "כל החניכים נסעו לתל אביב להשתתף בצעדת האקלים הבינלאומית ולכולנו מטרה אחת: לשנות את המציאות. בתור הדור הבא, חשוב לנו להשמיע את הקול שלנו - העתיד והחלומות שלנו לא מובנים מאליהם. לכן אנו דורשים מהממשלה לקדם חוק אקלים מחייב ותוכנית פעולה מיידית. אין לנו זמן לבזבז ואין לנו עולם אחר".

נוגה בר יצחק מתל אביב, פעילה במחאת הנוער למען האקלים: "צעדנו היום, דתיים לצד חילוניים, ערבים לצד יהודים, כי ההשלכות של משבר האקלים יפגעו בעתיד של כל אחד ואחת בלי להבדיל בין דת, גזע או מין. רק נותר לי לקוות שמקבלי ההחלטות יעשו משהו למען העתיד שלי, ולא ייקחו ממני את התקווה הזאת".