בשישי האחרון נערך "משחה הדולפין" - שיתוף פעולה בין החברה להגנת הטבע, שוונג והפעיל הסביבתי עודד רהב. מאות שחיינים ושחייניות מכל הארץ ומכל הגילים הגיעו לחוף הקשתות באשדוד כדי לקדם את המודעות לים בטוח לאדם ולטבע. זאת ימים אחדים לפני יום האוקיינוסים הבינלאומי, אשר יצוין ביום רביעי השבוע ושבמסגרתו פועלים בכל העולם להעלאת המודעות לחשיבות ההגנה על הים.

הדס גן־פרקל, רכזת פרויקטים ימיים ב"החצי הכחול" - פרויקט הים התיכון של החברה להגנת הטבע, מיוזמות האירוע, מסבירה: "כרבע מאוכלוסיית ישראל גרה במרחק של עד שני קילומטרים מקווי החוף, הרוב בים התיכון. אבל הים מרוצף בסכנות בטיחותיות בקרבת החוף – ציוד וסירות דיג, סירות מנוע, אופנועי ים ועוד. מאי ויוני הם שיא עונת הרבייה של הדגים בים התיכון. תקנות הדיג, שקודמו בדחיפת החברה להגנת הטבע, קובעות איסור דיג במהלכם, וזאת הזדמנות פז לים לחדש את עצמו".

המשחה נערך לצד שמורת ים אבטח, הידועה בתצפיות רבות של מיני יונקים ימיים ומגינה על דיונות חוליות תת־ימיות ועל בעלי החיים בהן.
גן־פרקל מוסיפה: "שמורת ים אבטח כיום מגיעה רק למרחק של 300 מטר מהחוף, אך לאחרונה אושרה תוכנית להרחבתה עד למרחק של שבעה קילומטרים מהחוף, שבהם ייאסר הדיג ויתאפשר שיקום הטבע הימי. רק 4% משטח הים התיכון בחופינו מוגנים כשמורות טבע מוכרזות לעומת יותר מ־25% משטח היבשה.

"לפי אמנת המגוון הביולוגי, ישראל הייתה אמורה להגן על 10% מערכי הטבע הימיים עד שנת 2020. החברה להגנת הטבע פועלת לקדם רשת של שטחים מוגנים – שמורות טבע וגנים לאומיים ימיים - מתוך כוונה להגיע ליעד של 30% שטחים מוגנים עד שנת 2030".