השביתה בבתי החולים הדסה בירושלים הוקפאה היום (רביעי) זאת לקראת דיון שיתקיים מחר בשעה 10:00 בבית הדין לעבודה. מהחלטות בית הדין שהתקבלו בשעות האחרונות, עולה כי בכוונת בית הדין להיכנס לעובי הקורה בענין קליטת מתמחים עד סוף 2019. ההסתדרות הרפואית הודיעה בהמשך, לכך ועל מנת לאפשר דיון ברוח חיובית ולתת כל הזדמנות לפתרון המשבר וקליטת המתמחים, כי במהלך היומיים הקרובים (חמישי שישי) בתי החולים הדסה הר הצופים והדסה עין כרם יעבדו כסדרם. מההסתדרות הרפואית נמסר כי "השביתה תתחדש ביום ראשון ובהתאם לתוצאות הדיון". 

פרופ׳ זאב רוטשטיין, מנכ״ל הדסה אמר בתגובה להחלטה: "שמעתי בשמחה על החלטת ההסתדרות הרפואית להשעות את שביתת הרופאים שכבר יומיים פוגעת קשות במטופלים, ברופאים ובבית החולים עצמו. כפי שציינתי בכל התבטאויותיי עד כה, מדובר בשביתה בלי כל עילה, מיותרת ופוגענית. בקשתו של בית הדין לקבל יותר מידע על מתווה ליצמן לקליטת המתמחים בהדסה, סייעה להר״י לקבל את ההחלטה להחזיר את הרופאים לעבודה. חשוב לציין כי זהו המתווה שעמד בפני ההסתדרות לפני השביתה והוא פתרון יצירתי מבית ליצמן, שאומץ על ידי הנהלת בית החולים לפני השביתה כך שמה שנשאר לעשות כעת הוא לעסוק בעילת השביתה האמיתית- שהיא הקיצוץ הנחוץ בהסכם הסגל האקדמי, אותו הסכם שמקנה לסגל הבכיר בהדסה הטבות שכר גבוהות, מעבר למקביליהם בבתי חולים אחרים -  וגורם להנהלת הדסה גרעון שנתי של 45 מליון שח שאין לה מאיפה לממן אותו. אני מקווה כי בימים הקרובים נעשה כולנו מאמץ לחזור להסכמים בין הרופאים לבין הנהלת הדסה ולהמשיך את הבראת בית החולים על פי המתווה התקציבי שאושר".
אתמול נודע אתמול ל"מעריב־השבוע" כי סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הגיע שלשום לבית החולים הדסה עין כרם ונפגש עם הרופאים. הוא הבטיח שידאג לכך שבחודשיים הקרובים ייקלטו להתמחות בהדסה הרופאים שההסכמים לקבלם לעבודה בחודשים הקרובים בוטלו. בסביבת ליצמן טוענים שעלו כמה אפשרויות, אבל טרם נמצא פתרון. בהדסה מסרבים להגיב על ביקורו של סגן שר הבריאות בבית החולים או לאשר אותו. בד בבד, פנתה אתמול הנהלת הדסה לבית הדין הארצי בבקשת ערעור על החלטת בית הדין האזורי לעבודה לאשר את השביתה.
כזכור, ביום חמישי ההסתדרות הרפואית הודיעה לפרופסור רוטשטיין מנהל בית החולים הדסה כי "כי בעקבות צעדים פוגעניים והרסניים, בית החולים ישבות ביום ראשון החל מהשעה 08:00 וללא הגבלת זמן". הדבר אומר למעשה, שבית החולים יפעל במתכונת שבת. הם טענו בשיחה עם "מעריב אונליין" כי "למעלה מעשרה מתמחים שהיו אמורים להתחיל בחודשיים הקרובים קיבלו לאחרונה הודעת ביטול, זאת לאחר שסוכם עמם שכן התקבלו להתמחות שם". בינתיים כאמור השביתה נדחתה מספר פעמים עד שלבסוף החלה אתמול.