הגעתי לשיעור זומבה פיטנס אחרי יום עבודה מתיש, מרוקנת לגמרי מאנרגיות. שיטת האימון הגופני האירובי - המבוססת על שילוב תנועות ריקוד לצלילי מוזיקה לטינית, מערבית ומזרחית - קנתה לה מעריצים רבים ברחבי העולם. לא פלא. המטרה היא להפוך את האימון הגופני למהנה ולרקוד לצלילי מקצבים שונים כמו מרנגה, סלסה, רגאטון וקומביה. שירן אזרן, שמדריכה את השיעור ב־Be You - סטודיו למחול ופיטנס בלב תל אביב - מסבירה שהמטרה היא שארגיש כמו במסיבה. 

ואכן, זה הכי קרוב שהגעתי למסיבה בשנים האחרונות. רק שלמרבה הצער, במסיבה הזו אין אפילו גבר אחד לרפואה. רק נשים, נשים ועוד נשים, שכולן, כמוני, רוצות לשרוף קלוריות, ולא בא להן על הליכון. השמועות אומרות שאם אתאמץ מספיק, אצליח לשרוף אפילו 500־800 קלוריות בשיעור שנמשך שעה. אזרן מכנה את החוויה "קיצור הדרך אל האושר", ואני מתפתה להאמין. לא בכל יום חלומך מתגשם או מתגלה בפנייך האושר הנכסף.

***

כבר בתחילת השיעור התחלתי לחבב את העניין הזה של זומבה. "לא אלמד צעדים, פשוט תחקו אותי", אומרת המדריכה. פה אין צורך לדייק או לעשות צעדים מושלמים. כבעלת שתי רגליים שמאליות, זה לגמרי מתאים לי. 

קדימה, אחורה, שמאלה, ימינה. אני מביטה על עצמי במראה ומנסה להתאים את תנועות הידיים והרגליים שלי לתנועות המדריכה. זה רחוק מלהיות מושלם. "הכל בסדר", היא מרגיעה, "זה לוקח לפחות כמה שיעורים, אבל בסוף המוזיקה והתנועה מתחברות".

התמסרתי. ככה, בלי מחויבות לצעדים, אני יכולה באמת להשתחרר ולהרגיש חופשייה. אחרי חימום שכלל כמה ריקודים עם תנועות בסיסיות יותר, התחלנו לעבור בין המקצבים השונים. בכל שיר התחלף המקצב. אפילו היפ־הופ ופלמנקו היו שם. הסוד הוא בגיוון. באחד השלבים - במקצב ה"סוקה" הסוער - הרגשתי שהדופק ממש עולה. הבטתי לעבר המדריכה, שנראתה לי באותו רגע כקפטנית של קבוצת מעודדות. 

אחר כך התחלקנו לשתי קבוצות. לצלילי מוזיקה אנרגטית רקדנו פנים אל פנים, תוך כדי מעברים ואינטראקציה, כדי שלא נעביר שיעור שלם רק בהסתכלות על עצמנו במראה. 

ואז הגיע סוף המסיבה. האורות כבו, שיר פחות קצבי נשמע וסיימנו. בתום השיעור יכולתי להודות ביני לבין עצמי שתחושת העייפות שעמה נכנסתי לסטודיו נעלמה כלא הייתה, ואיתה גם המחשבות שהטרידו אותי. בעצם, זומבה בהחלט יכולה להתחרות בפסיכולוג. זה אפילו יעלה הרבה פחות. ד

המיתוס

אימון כוח פוגע בתהליך הגדילה של ילדים

"אימון ילדים שונה לגמרי מאימון מבוגרים. למרות מה שנוטים לחשוב, נמצא שאימון כוח תורם להתפתחות תקינה ולקצב גדילה תקין ומקסימלי של הילד", אומרת יעל דהן, מנהלת תחום ילדים ונוער בקבוצת מועדוני הכושר הולמס פלייס. "מובן שעל האימון להיעשות בצמוד למאמן בעל ידע וניסיון בעבודה עם ילדים, תוך התייחסות לתכנון שעות מנוחה ושינה ושמירה על תזונה מתאימה. גם המחשבה שאימון כוח יכול לגרום נזק לעצמות של ילד מתבגר היא מוטעית. אימוני כוח לילדים ישפיעו דווקא על צבירת מסת עצם גדולה יותר. התפתחות תקינה של חוזק עצם בגיל צעיר הכרחית לבריאות העצם בגיל מבוגר. שילוב של אימון כוח מבוקר, תזונה הכוללת סידן ומקור ויטמין D - המשפיע על ספיגת הסידן בגוף - יביאו לחיזוק העצם אצל ילדים".