לחג הרבה שמות- שבועות, חג הקציר, חג הביכורים, חג מתן תורה, שמחת בית השואבה, חג המים. זהו חג של גבינות, פסטות עשירות, מאפים עתירי שומן וסלטים מיוחדים. השנה, חג השבועות מאתגר במיוחד כי הוא חלק מסוף שבוע ארוך, זמן המתאפיין כידוע בארוחות גדולות ומרובות יותר.

אז איך נהנה מהחג ובכל זאת נשמור על המשקל?

בתוכנית שומרי משקל המתאימה את עצמה לכל אחת באופן אישי ניתן לשמור ארוחה אחת לא מנוקדת בשבוע החל מהשבוע הראשון לתהליך. אם נסתכל על החג בראייה קצת שונה, ניתן אף למצוא את היתרונות התזונתיים בו.  

נתחיל מהעובדה התזונתית הפשוטה: מוצרי חלב הינם מקור טוב לחלבון וסידן. כדי לשמור על הבריאות והמשקל עדיף לאכול גבינות עד 5% שומן ויוגורטים טבעיים לבנים ללא תוספות. כל התוספות כולל הפירות בתוך היוגורט מכילים כמות גדולה של סוכר.
לקבלת תחושה חגיגית ולשיפור הטעם ניתן להוסיף ולפזר, כמות קטנה מדודה של גבינה קשה מגוררת עשירה בשומן (כמו פרמזן, צ'דר ...), בשילוב שומשום בשני צבעים או גרגירי קצח, תוספת קטנה שמשדרגת בגדול. 
גבינות
גבינות

לפשטידות ומאפים  - גבינות לבנות דלות בנתרן ובשומן כגון: ריקוטה, אורדה, בשילוב צפתיות בטעמים שונים,  גבינות לבנות מוצקות לאפיה וגבינות לבנות רכות אחרות עד 5% שומן. 

לפלטת גבינות  - מומלץ לשלב מגוון גבינות קשות דלות שומן כגון גבינות צפתיות, צאן ובקר או כדורי גבינה בהכנה ביתית* (מתכון בהמשך). 

אפשר להוסיף מעט גבינות קשות עשירות בשומן כמו קממבר, ברי או רוקפור. כמובן חשוב לשלב בצלחת זו ועל ידה מגוון גדול של ירקות טריים פרוסים.

פסטות, ניוקי, טורטליני, וכיסונים למיניהם – מומלץ לצרוך בכמויות קטנות כי מכילים הרבה מאוד פחמימות. אם כן אז תמיד בשילוב עם חלבון כמו גבינה דג או קטניות. 

וכמובן מלווה את הפחמימות הנ"ל- השמנת. היום ניתן להכין רוטב שמנת משמנות של 10-15% שומן. הטעם זהה התוספת הקלורית נמוכה משמעותית וכמון השומן הרווי נמוך כך שמרוויחים בריאות ללא הפסד בטעים. 
המלצות לשבועות- שומרי משקל
המלצות לשבועות- שומרי משקל

כאמור, חג השבועות חל השנה בסוף השבוע, אספנו עבורכם מגוון טיפים מפי טופז דרזנר, הדיאטנית הראשית של שומרי משקל לצלוח את החג-

1. ארוחת שישי הגדולה צריכה להיות צנועה יותר ללא קינוחים  מיוחדים שנוהגים לאכול בחג- צריך לתת כבוד לעוגת הגבינה של שבועות . מומלץ לאכול קינוח של סלט פירות העונה.

2. ערב שבועות חל במוצאי שבת. ברוב הבתים מתוכננות ארוחות גדולות עם מגוון עצום של מאכלים. תכננו נכון את סה"כ הקלוריות היומיות כך שלארוחת חג יישארו מספיק קלוריות ליהנות מארוחה מפנקת. השתדלו לאכול במהלך היום ארוחות קלות של חלבון וירקות כמו ביצה גבינה וסלט או סלט טונה או טופו רק לא לצום. אכלו כך שתגיעו לארוחת החג רעבים אך לא מידי. 

3. לאחר שתכננתם איך יראה הסופ"ש הארוך: את ארוחת שישי וכל יום שבת זה הזמן לראות איך לתכנן נכון את ארוחת החג עצמה כדי להיות בשליטה ולשמור על המשקל ארוחת שבועות היא לרוב ארוחה חלבית הכולל גם דגים. דגים הם מנת חלבון מצוינת הם משביעים, קלים לעיכול ותורמים אומגה 3( חומצת דומן נוגדת דלקת) . השתדלו לאכול דגים טריים ומצוננים ופחות דגים קפואים. כמובן דגים מעושנים הם סיפור אחר. דגים אלו מכילים כמות גבוהה של מלח שאינה מומלצת במיוחד. ניתן לאכול מהם כמות קטנה בשביל הטעם אבל לא בכמות שתהווה מקור משמעותי למנת חלבון. טיגון הדג פוגע באומגה 3 ולכן עדיף לאכול דגים מבושלים או בתנור ולא דגים מטוגנים. 
קיש לחג השבועות
קיש לחג השבועות

ומה שותים בארוחה?

מים / סודה ומשקאות דיאט. ניתן כמובן ללוות את הארוחה במשקה אלכוהולי כמו יין /בירה . חשוב לזכור לחשב את האלכוהול כחלק ממנות הסוכר של היום.

וביום ראשון של החג, אם נשאר עוד אוכל חלקו אותו למנות והקפיאו אפשר להקפיא גם את העוגה. מומלץ לחלק את שאריות האוכל לאורחים בסיום ארוחת החג. ואת העוגה לשמור ולהביא לעבודה ביום שני.