ובכן, באופן כללי המים בישראל, המגיעים ממתקני ההתפלה וממאגרי המים השונים כמו הכנרת, עוברים תהליך של בקרה וסינון. מים אלה בדרך כלל ראויים לשתייה אלא אם כן מתרחשת תקלה לא צפויה בתהליך הטיהור.

עם זאת, מרגע שהמים יוצאים ממקורות מי השתייה שצוינו קודם, הם עוברים בצנרת הביתית שלא לא נבדקת על בסיס קבוע. המים שיוצאים מהברזים בבתים עלולים לאגור חלקי מתכת ומזהמים שונים שנמצאים בצנרת הביתית. דבר זה משפיע לא רק על איכות המים אלא גם על טעמם. זו גם הסיבה לכך שמי הברז שונים בטעמם באזורים שונים בארץ ולעיתים אף בין שני בתים באותו הרחוב.

אם כן, הוספת בר מים או כל פתרון מים אחר לבית הוא מהלך מבורך מבחינה בריאותית. בר מים בבית מוביל לשתייה מרובה יותר של בני הבית וכן מהווה מקור למים איכותיים יותר וטעימים יותר ממי הברז. רגע לפני שאתם רוכשים אחד כזה לביתכם, הנה כמה נקודות חשובות שחשוב להכיר.

תווי תקן

יש תווי תקן לברי מים, מדובר בתו תקן לשיווק מתקני מים לסינון וטיהור- 1505 והוא הכרחי ביותר כדי להבטיח רכישת בר מים אמין ובטיחותי. לישראל מיובאים לעיתים ברי מים שלא אושרו על ידי מכון התקנים ומומלץ לוודא זאת במעמד הרכישה. נוסף על תו התקן המוזכר לעיל, ישנו תו בטיחות 5452 למוצרים שבאים במגע עם מים ונועד להבטיח שבר המים שלכם מספק מים ראויים לשתייה.

אחריות וטיפולים שוטפים
ודאו שיחד עם קבלת מכשיר המים, אתם מקבלים תעודת אחריות וכן הנחיות לטיפול שוטף של בר המים. באופן טבעי, יש צורך בתפעול בר המים כדי לשמור על יעילותו לאורך זמן וחשוב להכיר את התהליכים הללו בבר המים שאתם קונים.

שיטת טיהור המים

ישנן שיטות שונות לטיהור מים, אחת היעילות שבהן היא שיטת האוסמוזה ההפוכה. בדקו כיצד פועל מתקן המים שאתם מתכננים לרכוש. האם יש בו סנן מכני או מטהר מים בשיטת אוסמוזה הפוכה? האם ישנו תהליך סינון נוסף? בקשו הסברים על השיטות השונות בעת הרכישה.

התקן בטיחות
בר מים הוא מקור למים חמים שעלולים לסכן את ילדי הבית, ובמיוחד אם מדובר בילדים קטנים וסקרנים שחוקרים כל דבר חדש. ודאו שאתם רוכשים בר עם התקן בטיחות הנועל את ברז המים החמים. בברי מים איכותיים ישנו כפתור דיגיטלי כזה שיעניק לכם שקט נפשי ובטיחות מרבית.
 
פעולות זמינות נוספות בבר המים
יש לא מעט סוגים של מתקני מים. ישנם כאלה שכוללים גם בר מים מוגזים וישנם כאלה עם אפליקציה מותאמת. בחרו בבר המים שמתאים לצורך שלכם ואם ישנה פונקציה שנראית לכם מיותרת, בחרו בבר פשוט יותר והימנעו מעלויות מיותרות.

שירות לקוחות יעיל
הקשר שלכם לחברת המים אינו מסתיים לאחר הרכישה, יש צורך בשירות לקוחות יעיל אשר יעמוד לצדכם בכל תקלה או צורך שמתגלה במהלך השימוש במכשיר המים. ודאו שמאחורי המוצר שאתם קונים עומדת חברה אמינה ושירות לקוחות זמין בדרכים מגוונות ליצירת קשר ופתירת תקלות.
 
עיצוב ומראה כללי
בר מים מעוצב יכול להשתלב נפלא בעיצוב המטבח שלכם וכדאי להשקיע זמן בבחירת הבר הנכון. ישנן צורות שונות לברי המים וכן צבעים שונים שישתלבו נהדר על השיש לצד מכשירי חשמל נוספים כמו מכונת הקפה. כמו כן, ודאו שגודל הבר מתאים למקום המיועד לו במטבח.