צריכה יומית של אגוזים עשויה להקטין את הסיכון של גברים לחלות בתת־סוג אלים של סרטן ריאות, כך עולה ממחקר הולנדי שמוצג החודש במרכז המידע של האגודה למלחמה בסרטן לרגל חודש המודעות למאבק בסרטן הריאות.
 
במחקר, שממצאיו פורסמו בכתב העת Lung Cancer, עקבו חוקרים מאוניברסיטת מאסטריכט בהולנד אחר 120,852 נשים וגברים בריאים בגילאי 69־55, לאורך 20 שנים, תוך איסוף מידע על הרגלי התזונה, הבריאות ואורח החיים של הנבדקים. זאת כדי לבדוק את הקשר בין צריכת אגוזים כוללת וצריכה של אגוזים מסוגים שונים ובין הסיכון לחלות בסרטן הריאות. 
 
בתום המעקב זוהו 2צריכה ,861 מקרי סרטן הריאות, מרביתם מסוג תאים לא קטנים (SCC, אדנוקרצינומה ותאים גדולים), ומיעוטם מסוג תאים קטנים – המתאפיין בהתפשטות מהירה והתפתחות גרורות כבר בשלבים מוקדמים של המחלה, ונגרם לפי רוב כתוצאה מעישון.
 

כפי שעלה, צריכה יומית גבוהה של אגוזים (יותר מ־10 גרם), לעומת אי־צריכתם, הייתה קשורה בירידה של 38% בסיכון של גברים לחלות בסרטן ריאות מסוג תאים קטנים. בצריכה ספציפית של אגוזי עצים (כגון, אגוזי מלך, לוז, ברזיל, קשיו, פקאן, פיסטוקים, ערמונים, ועוד) נצפתה ירידה של 30% בסיכון לחלות עבור כל 5 גרם ביום, ובאגוזי אדמה (בוטנים) ירידה של 7%.