עומס כבד במחלקות: נוכח מזג האוויר החריג לעונה, עם תנאי שרב באמצע חודש נובמבר, היה אפשר אולי למצוא לפחות נחמה בעיכוב הגידול בצפיפות בבתי החולים. אלא שבירור במחלקות האשפוז מעלה תמונה כמעט אבסורדית, עם תפוסות של למעלה מ־100% מהתקן במרבית המחלקות הפנימיות.
 
מסתבר שהמצוקה רק הולכת וגוברת, וכפי שכבר פרסמנו השבוע, בפנימית א' באסף הרופא למשל, מאושפזים 42 חולים (שלושה מהם מונשמים) כשהתקן הוא של 38 מיטות, ועל כל החולים האלה אחראים שני רופאים מומחים בלבד; בפנימית א׳ בהלל יפה 40 חולים (בהם ארבעה מונשמים) אושפזו בתקן של 36 ובטיפול שלושה מומחים; בפנימית ב' במאיר אושפזו 48 חולים (בהם שלושה מונשמים) בתקן 40 ובטיפול שלושה מומחים; בפנימית ב' בוולפסון אושפזו 42 חולים (בהם ארבעה מונשמים) כשהתקן הוא של 38, וכל זאת באחריות של ארבעה רופאים; בפנימית ט' בשיבא 39 חולים (שני מונשמים) בתקן של 36 עם שני מומחים. כמו כן, בשערי צדק, בפנימיות א'־ג', בתקנים של 36 חולים אושפזו 43, 41 ו־44, כששני מומחים בכל מחלקה ועוד 30 חולים שממתינים במיון.
 
"לצערי, אני לא מסוגלת להקדיש לחולים אפילו חמש דקות. אני רק מוודאת שאין משהו חמור ושהמצב יציב", אומרת חברת צוות רפואי באחת המחלקות הפנימיות במרכז הארץ, וכל זאת תוך כדי התרוצצות בין המטופלים. היא ממהרת לחדר אחר: "יש שם חולה עם ערכי סוכר שנסקו ואני צריכה לרשום לה אינסולין". 
 

אנחנו ניגשים לחברה נוספת מהצוות הרפואי, והיא מתקנת אותנו שהיא סטודנטית לרפואה, עדיין ללא רישיון רופאה. "אני כאן בכלל במסגרת הסטאז'", היא אומרת ומוסיפה: "כן, זה אבסורד, אבל זה רגיל. הבוקר קבעתי מוות למישהו, מטופל סופני עם גרורות, פשוט בקושי יש רופאים. הייתי צריכה להתקשר לרופאה בכירה שתבוא ממחלקה אחרת כדי לחתום על טופס הפטירה". 
 
כזכור, השיא נרשם בשבוע שעבר במרכז הרפואי לגליל בנהריה, המשרת כ־600 אלף תושבים, כשנרשמו 200% תפוסה במחלקה לרפואה דחופה. בינתיים התפוסה בכמה מהמחלקות הפנימיות ממשיכה לעמוד על קרוב ל־150% (46 מיטות, כאשר התקן עומד על 31 מיטות בכל אחת מהמחלקות).
 
גם בבתי החולים האחרים התמונה לא השתפרה מאז השבוע שעבר, כאשר המחלקות הפנימיות במרכז הרפואי תל אביב (איכילוב) עומדות על 115% תפוסה, בהלל יפה שבחדרה 105% תפוסה, בשערי צדק בירושלים 120%, בבילינסון 110%, בשיבא 90% ובמעייני הישועה בין 90% ל־100%.
 
אפשר להתנחם בעובדה שבדרום המצב סביר יותר, כשהתפוסה בברזילי עומדת על 48%. באסף הרופא התפוסה נעה בין 100% ל־110% במחלקות הפנימיות הרגילות, ובין 120% ל־130% במחלקות הפנימיות שבהן נדרשים המאושפזים לשהות בתנאי בידוד לפי דרישת משרד הבריאות.