הידעת כי טכנולוגית הקפאת שומן התגלה לגמרי במקרה?

בשנת 2008 גילו שני מדענים כי ילדים שזללו ארטיקים בכמויות גדולות רזו מאוד באזור הפנים. מכאן הדרך לפיתוח טכנולוגיית הCRYO הייתה קצרה מאוד. שני המדענים האמריקאים פיתחו את עקרון הקריוליפוליז באמצעות קירור מבוקר ולא פולשני של שכבת השומן.

קירור ממושך (במשך שעה) גורם להרס תאי השומן ללא פגיעה בשכבות הסמוכות, תאי השומן נכנסים לתהליך אפופאזי – שהוא מוות תאי מתוכנת. באמצעות טיפול בקור (קריותרפיה) משגרים גלי קור בטמפרטורה של מתחת ל-0 מעלות כדי להמיס את תאי השומן.

שתי טכנולוגיות מובילות כיום בחיטוב הגוף על ידי מכשור הן טיפול בקור (קריליפוליזיס) המבוסס על מכניזם של שיגור מבוקר של טמפרטורות נמוכות לבין טכניקות תרמיות כמו גלי רדיו, קביטציה ואולטרסאונד שמתבססת על השפעת החום המוקרן על רקמות השומן ועל תהליך הנקרוזה (מוות תאי) מעלים את הטמפ' על תאי השומן.

מכשיר THR new CRYO. צילום: המרכז לטכנולוגיה אסתטית
מכשיר THR new CRYO. צילום: המרכז לטכנולוגיה אסתטית

מכשיר הTHR CRYO משלב באופן אופטימלי בין שתי השיטות ונותן למטופלים מקסימום תוצאה בשילוב מושכל בין שתי השיטות. השיטות אינן סותרות אחת את השנייה אלא בדיוק להפך, הן משלימות אחת את השנייה.

בארסנל הטיפולים להמסת תאי שומן המסרבים להיעלם בדיאטה או בפעילות הספורטיבית. בשתי השיטות קור וחום לא נגרם נזק סביבתי לרקמות הסמוכות והטכנולוגיות המתקדמות אינן גורמות להפרעות בעור.

על אף שהקפאת שומן הינה טכניקה חדשה יחסית ניתן לקבוע בהחלטיות כי מדובר בדבר הבא בטיפולים האסתטיים.

כיצד מתבצע התהליך?

שיגור טמפרטורות נמוכות לרקמות השומן גורם למוות תאי מתוכנת. בתהליך זה מפרקים כליל את התא השומני שמתפנה מהגוף דרך המערכת החיסונית בעזרת תאים מאקרופאגים בתהליך המכונה פאגודיטוזה. בתהליך זה לא נוצר עומס על מערכת הלימפה, כבד וכליות והוא נחשב לאלטרנטיבה לניתוח שאיבת שומן ליפוסקשן.
הקפאת שומן ע
הקפאת שומן ע

על פי ניסיון מחקרי THR CRYO  מאפשר להקטין משמעותית את נפח שכבת השומן באזור הטיפול 20%-40% והוכח כי תאי השומן לא מסוגלים להתאים עצמם לטמפרטורות נמוכות (שלא כמו תאי עור, עצבים וכלי דם).

בזמן קירור רמת ה-ATP בתאים יורדת באופן משמעותי ובסופו של דבר מתחילה בתאים שורה של תגובות ביוכימיות המביאות להרס התאים. במהלך מספר שבועות גופי שומן אלה מפונים על ידי המערכת החיסונית ובכך נפח שכבת השומן תרד בצורה משמעותית הנראית לעין.

לאילו אזורים בגוף הטיפול מתאים?

מכשיר הקפאת השומן משגר קור דרך רקמות העור בצורה מדויקת ומבוקרת. ידיות המכשיר יוצרות וואקום מסביב לאזור השומן ובכך מטפלת באותו אזור באופן ספציפי. המכשיר מותאם לטיפול באזורים כגון: בטן, מותניים, ירכיים וזרועות.
THR CRYO - ידיות לפי אזור. צילום: המרכז לטכנולוגיה אסתטית
THR CRYO - ידיות לפי אזור. צילום: המרכז לטכנולוגיה אסתטית

באילו מצבים מתאימה שיטת טיפול זו? ומה ההבדל בינה לבין שאיבת שומן?

טיפול הקפאת שומן מתאים לאנשים שאינם סובלים מעודף משקל גבוהה ואורח חייהם מאוזן ושומר על שגרת חיים מאוזנת המלווה בפעילות גופנית ותזונה בריאה. הטיפול מתאים למני שמעוניין להיפטר מעודפי שומן קטנים יחסית שקשה להיפטר מהם בספורט או דיאטה.

הקפאת השומן הינו תהליך מהיר ושאינו פולשני (חיצוני) המחסל תאי שומן ומשאיר לגוף להיפטר מהם באופן עצמאי וטבעי, ללא צלקות וללא תקופת החלמה.

ניתן לחזור לשגרת חיים רגילה מיד בתום הטיפול להבדיל משאיבת שומן המתאימה לאנשים הסובלים מעודף משקל רב ומדובר למעשה בניתוח המבוצע בהרדמה מלאה (על כל הסיכונים בכך). כמו כן במהלך הניתוח מבוצעים חתכים, נותרות צלקות ותקופת החלמה הינה ארוכה (3-6 חודשים).
הקפאת שומן ע
הקפאת שומן ע

כמה טיפולים צריך לעבור וכמה מורידים בתהליך?

בטיפול THR CRYO יעברו המטופלים סדרת טיפולים קצרה בת 4 טיפולי CRYO (הקפאת שומן) בהפרש של 6 שבועות האחד מהשני ובניגוד למכשירי הקפאת שומן אחרים במכשיר זה יעברו המטופלים עוד 4 טיפולים בין טיפולי הקפאת השומן, באמצעות שתי ידיות נוספות ידית קרביטציה וידית RF גלי רדיו.

יתרון השימוש בידיות אלה מקנה למטופלים טיפול מקסימלי באזור השומן גם ע"י קור וגם ע"י חום ובכך נגרם הרס מקסימלי לתא השומן וגם שמירה על מרקם עור חלק ואלסטי יותר המטפל גם בצלוליט עיקש (כאשר מדובר בירכיים) ובסימני מתיחה כאשר מדובר באזור הבטן.

בתהליך ירדו המטופלים בין 4-6 ס"מ ואף יותר לעיתים (התוצאה משתנה בין אדם לאדם ע"פ נתוניו) והינה שוות ערך לירידה במידה בבגדים.
הקפאת שומן ע
הקפאת שומן ע

האם התהליך מלווה בכאב?

המטופלות ירגישו בחוסר נוחות רק בתחילת טיפול ההקפאה ולאחר מכן לא ירגישו כאב. כמו כן גם בתום הטיפול ועד הטיפול הבא לא יורגש שום כאב או חוסר נוחות באזור המטופל.

לסיום, יתרונות הטיפול הינם רבים והעיקריים ביניהם: תהליך אינו פולשני, ללא כאב, צמצום שומן עיקש ללא ניתוח או סיכונים ומספר טיפולים קצר.

חשוב לדעת!

על מנת לבדוק את התאמת המטופל נדרשת בדיקת ייעוץ ואבחון בקליניקת הטיפולים ורק לאחר שימצא מתאים יתחיל המטופל בסדרת הטיפולים אשר בסופה יוכל להנות מצמצום היקפים משמעותי והיפטרות משומן עיקש, כי הכי כולנו חולמים תמיד על הורדה במידה על מנת שאותו ג'ינס יתאים לנו בצורה מושלמת.