גם אמירה מפורשת (ראשון) של שר החינוך היוצא, ח"כ רפי פרץ (ימינה-הבית היהודי), שהזים את השמועות על סגירה גורפת של מוסדות חינוך בישראל לאחר חופשת פורים בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, לא הפסיקה את חרושת השמועות ברשתות החברתיות בין הורים ותלמידים על דיונים בתרחיש כזה המתקיימים במשרדי החינוך והבריאות, צעד שעלול להשפיע גם על שגרת יומם של רבבות עובדים במשק.

"אני שומע על רחשים ושמועות כוזבות. אנחנו הגורם המוסמך היחיד בנושא בתיאום עם משרד הבריאות ורק דרכנו יעברו ההוראות. בינתיים אנחנו מנטרים ומלווים כל תלמיד שנמצא בבידוד וערוכים לכל תרחיש", אמר השר פרץ בכניסה לישיבת הממשלה. על פי נתוני משרד החינוך, נכון להיום 3,878 תלמידים ועובדי הוראה נמצאים בבידוד על רקע התפשטות נגיף הקורונה. מהם 3,628 ו-250 מורים שלא יכלו להשתתף בחגיגות הפורים בבתי הספר. 640 אחרים כבר סיימו את תקופת הבידוד הביתי שלהם בהם 597 תלמידים ו-43 מורים. 
 
באשר להורים הנאלצים ללוות ילד שנמצא בבידוד ביתי, חוק דמי מחלה (היעדרות בשל מחלת ילד) אמור לתת מענה. בחוק נקבע, כי עובדים שכירים, אשר בני זוגם עובדים, זכאים לזקוף עד 8 ימי היעדרות בשנה על חשבון ימי המחלה הצבורים שלהם, בגין מחלת ילדיהם שמתחת לגיל 16 שנה. העובד יהיה זכאי לתשלום בגין ימי המחלה, בהתאם למקובל במקום העבודה שלו.

כאשר אין לעובד מספיק יתרת ימי מחלה וכל עוד לא תתקבל החלטה מצד המדינה לשאת בעלויות ימי המחלה, הרי שיוכל העובד לעשות שימוש בימי חופשה אותם צבר, על חשבון תקופת היעדרותו בשל בידוד שלו או של קטין.

עו"ד עמית גרוס, שותף מייסד בפירמת עורכי הדין דורון, טיקוצקי, עמית גרוס ושות' אומר למעריב אונליין: "הממשלה חייבת לקבל החלטה בדבר נשיאת הנטל הכלכלי בגין ימי מחלה של עובדים המצויים בבידוד, בין אם הינן שכירים ובין אם הינם עצמאיים, באמצעות תשלומי דמי ביטוח לאומי. בעלי העסקים לא יוכלו לשאת בעלויות של ספיגת ימי המחלה לצד פגיעה בהכנסות ובתזרים המזומנים. הצו שהוציא שר הבריאות רואה לנגד עיניו את בריאות הציבור בלבד, ללא ראייה רחבה, עסקית וכלכלית, ומידת הפגיעה בעסקים עלולה להיות הרסנית ולגרור אחריה גלי פיטורין משמעותיים".