במסגרת כנס הג'רוזלם פוסט בנושא "האתגרים וההזדמנויות בעידן הקורונה" שלשום, אמר ניסים אלון, מנכ"ל לאומית שירותי בריאות, ששירותי הבריאות הציבוריים של ישראל הם מהטובים בעולם. 
 

בראיון לעורך ה"ג'רוזלם ריפורט" סטיב לינדי, הזכיר אלון כי ישראל מעניקה לכל אזרחיה ביטוח בריאות מקיף. "כל אזרח ישראלי משלם מסים בהתאם ליכולת הכלכלית שלו, אבל הטיפול הרפואי מוענק במסגרת הביטוח בהתאם לצרכים הרפואיים שלו", אמר אלון. 

אלון הסביר שהחוק מחייב כל אזרח להירשם לקופת חולים כלשהי לפי בחירתו, ומאפשר לכל אחד לעבור מקופת חולים אחת לאחרת בהתאם לרצונו. לדבריו, ביטוח הבריאות של המדינה מעניק חבילת שירותים רפואיים רחבה, הכוללת ביקורים שגרתיים אצל רופא משפחה, תרופות מסובסדות ואשפוז בבתי חולים. 

בהמשך הראיון סיפר אלון כי עולים חדשים שמגיעים לישראל רשאים להירשם לקופת חולים לפי בחירתם מיד עם הנחיתה בנמל התעופה. "מערכת הבריאות הציבורית של ישראל היא הטובה ביותר מבחינת צדק, שוויון וערבות הדדית", ציין. 

לאומית שירותי בריאות למשל מפעילה 300 מרפאות ברחבי ישראל, כשכל אחת מהן כוללת רופא משפחה, אחיות, מעבדות ובית מרקחת בתוך המרפאה או סמוך אליה. אלון ציין כי לאומית שירותי בריאות עברה לחלוטין למרחב הדיגיטלי ומאפשרת למטופלים לקבוע תור לרופא באפליקציה, לקבל מרשמים ואפילו להתייעץ עם רופא בווידיאו צ'ט.