מחאת האחים והאחיות משירותי בריאות כללית ואלה העובדים בבתי החולים ברחבי הארץ עולה מדרגה. בימים אלה הם נערכים להכרזה על סכסוך עבודה, כשבינתיים הצטרפו אל המוחים גם הצוותים מבתי החולים מאיר בכפר סבא והלל יפה בחדרה. 

שלשום דווח ב"מעריב אונליין" על כעסם של האחים והאחיות, שבתקופת התפרצות נגיף הקורונה בחודשים מרץ ואפריל עבדו משמרות כפולות, אחרי שנחתם עמם הסכם המקנה להם על עבודתם הכפולה תוספת בשכר. 

בחודש מאי קיבלו אותם עובדים עוד כמה מאות שקלים במשכורת. אולם כעת נשלחה אליהם הודעה שלפיה נפלה טעות חישוב, ולכן בחודש הקרוב יקוזז משכרם הסכום העודף ששולם להם כביכול.

האחים והאחיות שקיבלו את ההודעה חשים מבוזים. "אנחנו בתת־תנאים, מסכנים את עצמנו ומתמודדים עם כמויות עבודה לא סבירות, והתמורה מתגמדת ומזלזלת", סיפרה אחת האחיות. "אחרי שקיבלנו תוספת של כמה מאות שקלים, עכשיו מבקשים מאיתנו חלק מהכסף בחזרה. זו עליבות. הפכו אותנו לעבדים בעל כורחנו ולכך לא נסכים".

מרגע שהעובדים הפיצו את הידיעה בקבוצות שלהם בפייסבוק ובוואטסאפ, הם לא מפסיקים לקבל תגובות והבעות תמיכה. לדבריהם, עוד ועוד אחים ואחיות מצטרפים אליהם ודורשים להכריז על סכסוך עבודה.

"מחאו לנו כפיים במרפסות, הפכו אותנו לגיבורי השעה, ועכשיו מתעלמים מאיתנו", מוסיפה האחות. "זו מלחמה על הפרנסה שלנו, אבל בעיקר על הכבוד שלנו ועל תמורה להשקעה הרבה ולהקרבה. גם היום אין מספיק עובדים בחדרי המיון בבתי החולים והעומס מתחלק בין מספר מצומצם של אחיות ואחים. כשנגעו לנו בשכר התחושה הייתה שדקרו אותנו במכוון וסובבו את הסכין פנימה".