כשחושבים על יישור שיניים, האסוציאציה הראשונה שעולה היא של פה מלא מתכת, ותהליך ארוך ומכאיב שעלול להתמשך על פני שנתיים ואפילו שלוש שנים.
אך מסתבר שכיום נעשה שימוש נרחב במתקני יישור בלתי נראים ובשיטות מתקדמות שמביאות לתוצאות מצוינות בתוך 3-6 חודשים.
הדור הבא של טכנולוגיות יישור השיניים משאיר את המבוכה שבגשר נראה לעין מאחור, מקצר משמעותית את התהליך ומשפר פלאים הנוחות – ולכן קורץ גם למבוגרים רבים, שחוזרים להתגאות בחיוך שלהם.

לסדר את השיניים במהירות מפתיעה, בלי פה מלא מתכת

ג. מאזור הצפון, פרופסורית בקולג' בשנות השלושים המאוחרות לחייה, מעידה על עצמה שתמיד שנאה את החיוך שלה והתביישה במראה שיניה. "שמחתי לגלות שיש לי אפשרות לסדר את השיניים כמו שתמיד רציתי בלי פה מלא מתכת, הודות להתייעלות בתחום יישור השיניים", היא מספרת. "איש לא ראה את המכשור שעליי, וגם אני הייתי שוכחת ממנו", היא מצטחקת בחיוך רחב ומתוודה שתוצאות הטיפול שינו את חייה, והפכו אותה לאדם חייכן ושמח מתמיד. 

ע. מאזור המרכז, איש מכירות צעיר ונמרץ, התוודע לפתרונות החדשים ליישור השיניים המותאמים למבוגרים לאחר חיפוש ארוך ומייגע – וזכה ליהנות משיניים 'ישרות ומושלמות', לדבריו, בתוך 7 שבועות בלבד. "אני ממליץ לכולם – אל תוותרו", מפציר ע. בחיוך של הקלה, "אל תישארו עם שיניים שאתם מתביישים בהן, כי עם הטיפולים שיש היום, כדאי לכל אחד ואחת, בכל גיל, ליישר. 

אל תישארו עם שיניים שאתם מתביישים בהן (צילום: Shutterstock)
אל תישארו עם שיניים שאתם מתביישים בהן (צילום: Shutterstock)

ארבע הטכנולוגיות המומלצות ביותר בתחום יישור השיניים כיום

תחקיר קצר ברשת מעלה שבימינו השוק מוצף בשלל טכנולוגיות ושיטות ליישור שיניים, וזה המקום להדגיש שלא כל שיטה תתאים לכל אחד, שכן ההתאמה נעשית רק על פי המלצת רופא ולאחר אבחון אישי.
על מנת להבין טוב יותר מהן השיטות האפקטיביות ביותר כיום ליישור שיניים, פנינו לד"ר אילן פרייס ממרפאת יודנטל, מומחה בעל שם עולמי ברפואת שיניים קוסמטית.

ד"ר פרייס ממליץ בפנינו על ארבע שיטות מובילות ליישור שיניים, שהן האפקטיביות ביותר על פי ניסיונו הענף.
את השיטות ניתן לחלק לאלו שחזקות בהגעה לתוצאות מהירות, ולטכנולוגיות שמתמקדות בטיפול בלתי נראה לחלוטין, כשבנוסף להתאמה רפואית יש מקום להתחשב בהעדפותיהם האישיות של כל מטופל ומטופלת.

יישור שיניים בלתי נראה בשיטת אינויזליין

בשיטת אינויזליין נעשה שימוש בטכנולוגיית מחשוב תלת ממדית, על מנת להגיע להדמיה של התוצאה הסופית הרצויה ולייצר את המכשור באופן המדויק והמותאם ביותר למטופל.

לדברי ד"ר פרייס, הפלטה מבוססת על התקן פלסטי שקוף, ולכן בלתי נראה – אלא למי שמתעקש להסתכל מאוד מאוד מקרוב. 
חשוב לו להבהיר, שהמטופלים בשיטה נדרשים לסבלנות, שכן עליהם להחליף את המיישרים אחת לשבועיים עד שישה שבועות בממוצע, לאורך 9-15 חודשים, בסך הכל 18-30 פעמים בקירוב.

עם זאת, מרביתם בהחלט סבלניים, מעיד ד"ר פרייס ומוסיף שזה הגיוני היות והמטופלים בשיטה חשים לגמרי בנוח לחייך ללא כל מבוכה בזמן שהפלטה מורכבת, ויכולים גם להסירה בכל רגע נתון, למשל לצורך אכילה, שתייה וניקוי השיניים.
זאת ועוד: מדובר בפתרון יישור שיניים שקוף לגמרי ונטול כל סמכים, תילים או מתכת – מה שמאפשר רמת נוחות עצומה ביחס לשיטות אחרות.

גם מבחינת יעילות רפואית השיטה מעולה, ונותנת מענה למרבית סוגי הבעיות האורתודנטיות, קלות כמורכבות, לרבות מרווחים מיותרים, צפיפות בשיניים ומנשך עמוק. יתרונות שיטת Invisalign הפכו אותה לפופולארית בקרב אנשי עסקים בכירים וסלבריטאים בארץ ובחו"ל – למרות מחירה הגבוה יחסית.

התאמת השיטה ליישור שיניים נעשית רק על פי המלצת רופא לאחר אבחון אישי (צילום: Shutterstock)
התאמת השיטה ליישור שיניים נעשית רק על פי המלצת רופא לאחר אבחון אישי (צילום: Shutterstock)

יישור שיניים תוך 6-14 שבועות – השיטה המהירה ביותר

שיטה מבוקשת מאוד בתחום הקרויה בשם מיישר  "Inman Aligner", צוברת פופולאריות רבה הודות למשך הזמן הקצר במיוחד שנדרש כדי להגיע לתוצאות – 6-14 שבועות בלבד!
אנחנו מתבלבלים רגע ומוודאים, ואכן ד"ר פרייס מאשר שמדובר בשבועות, לא חודשים, שזה אומר כחודש וחצי עד שלושה חודשים בלבד, זה הכל.

מיישרי "Inman Aligner" ניתנים להסרה, ולכן נוחים מאוד בכל הנוגע לאכילה ולצחצוח שיניים. עם זאת, המיישרים מוגבלים ליישור שיניים קדמיות עליונות או תחתונות בלבד, והם לא בלתי נראים לחלוטין – פס מתכת שלהם נראה לעין על פני השיניים הקדמיות.
כמו כן, רמת היישור מוגבלת לשיניים קדמיות עליונות או תחתונות בלבד, ובמקרים בהם מעורבות גם שיניים נוספות – יש צורך להיעזר בשיטות אחרות. 

6-14 שבועות בלבד נדרשים כדי ליישר את השיניים בשיטת Inman Aligner(צילום: Shutterstock)
6-14 שבועות בלבד נדרשים כדי ליישר את השיניים בשיטת Inman Aligner(צילום: Shutterstock)

חיוך בשישה חודשים בשיטה כמעט בלתי נראית

השיטה אותה ד"ר פרייס מכנה 'חיוך בשישה חודשים', נשענת על סמכים שקופים ותילים בצבע השן, ומאפשרת להגיע לתוצאות אופטימליות בתוך פרק זמן של 4-9 חודשים.

מדובר בשיטה שעומדת כיום בקדמת הטכנולוגיה בתחום האורתודונטיה, הודות להשפעתה המהירה, ואשר מיישרת את כל השיניים, על פי הצורך האישי של כל מטופל ומטופלת.

לדבריו של ד"ר פרייס, למרות שמערכת הסמכים והתילים לא בלתי נראית לחלוטין – קשה מאוד להבחין בה, ומרבית המטופלים מדווחים שאיש לא שם לב לקיומה לאורך חודשי הטיפול. 

חסרונות השיטה טמונים בכך שהמערכת קבועה ואינה ניתנת להסרה, ולא תמיד מתאימה לכל אדם מבחינת רמת הנוחות שהיא מציעה. 

יישור שיניים נסתר לחלוטין מהעין – עם סמכים פנימיים

ישנן מספר שיטות המבוססות על סמכים שמורכבים על חלקן הפנימי והנסתר מהעין של השיניים, ומאפשרות טיפול בלתי נראה לחלוטין בבעיות אורתודנטיות מגוונות. בכל השיטות מדובר בהתאמה אישית בעקבות עיבוד ממוחשב של סריקת שיניים אישית, שנעשה במעבדות תוך שימוש בציוד טכנולוגי יקר – מה שמתבטא גם בתמחור. 

מבחינת נוחות, חלק מהמטופלים מעידים שבשבועות הראשונים סבלו מהפרעות קלות בדיבור ובאכילה – שחלפו עם ההסתגלות למתקן.
אחת השיטות מסוג זה אף מאפשרת להגיע לתוצאות הרצויות תוך הגבלת השימוש במכשיר למספר שעות בלבד במהלך הלילה, ופוטרת את המטופלים מהרכבת ההתקן בשאר שעות היממה, מה שמצמצם מאוד את אי הנוחות. 

זאת, באמצעות הפעלת לחץ דינאמי ומשתנה על השיניים על ידי בקר ממוחשב, המפיק פעימות מבוקרות, בהתאם לתכנית שנקבעה מראש בעקבות האבחנה האישית.