ענקית הטכנולוגיה הבינלאומית Kindeva ו-BOL פארמה הישראלית, חתמו על הסכם שיתוף פעולה לפיתוח משאף קנבינואידים בסטנדרט פרמצבטי. תהליך הפיתוח בשלב ראשון יכלול פיתוח של מספר משאפים, ובהמשך סדרת ניסויים קליניים בהנחיית ה FDA האמריקאי  וה-EMA האירופאי לקראת רישום המוצרים בשווקים הגלובליים. 

על פי ההסכם, BOL תספק חומרי גלם ותתרום מהידע הקליני מעולמות הקנאביס לטובת הפיתוח, וקינדבה תתעל את הידע, הנסיון והטכנולוגיה שלה בפיתוח משאפי מנות מדודות (Metered Dose Inhaler - MDI).  הניסויים הקליניים ייערכו תחת כל הרגולציות הנדרשות של ה- FDA האמריקאי וה-EMA האירופאי במטרה ליצור טיפול אפקטיבי במחלות כאב, הפרעות על הספקטרום האוטיסטי ואפילפסיה. מטרת שיתוף הפעולה הוא לשלב את יכולות  הפיתוח והייצור של Kindeva, עם החדשנות והידע של BOL, לאספקה מסחרית של מוצרי קנאביס לשאיפה בסטנדרט תרופתי. 

לחברת Kindeva היסטוריה של הצלחות בתחומי פיתוח תרופות, ביוטכנולוגיה ומדעי החיים. החברה בעלת ניסיון של מעל 60 שנה בפיתוח ומסחור בתחום המשאפים, כולל הפיתוח שלהמשאף הראשון ללא גז CFC. 

"אנחנו מתרגשים להחל את השותפות שלנו עם BOL פארמה", אמר אהרון מאן, מנכ"ל Kindeva. "זוהי שותפות בין שתי חברות חדשניות שנמצאות בצמיחה. BOL פארמה היא מובילה בתחום הקנאביס הרפואי, ואני נרגש שלKindeva - ניתנה ההזדמנות לתמוך בהתפתחות שלה. המומחיות של Kindeva בפיתוח נשענת על יותר מ20 השקות מוצלחות ומאפשרת לנו להיות שותף אסטרטגי ל-BOL פארמה לאורך חיי פיתוח המוצר. יתר על כן, הפיתוח המוצלח של המוצרים יוכל להציע למטופלים כלי חדש וחשוב לטיפול במחלות קשות". 

"אנחנו נרגשים ליצור שותפות עם Kindeva, כמובילה גלובלית בפיתוח של תרופות מורכבות, ולפתח משאף לתרופות מבוססות קנבינואידים" אמר כפיר אברהם, מנכ"ל BOL פארמה. "פיתוח משאף כזה הוא "הגביע הקדוש" בתעשיית הקנאביס הרפואי. שיתוף הפעולה הזה שב וממחיש את המחוייבות העמוקה של BOL פארמה לפיתוח מוצרי קנאביס שיענו על צרכים רפואיים. השותפות מאחדת שתי חברות מובילות בתחומן, ותספק פתרון שמכוון לצרכי המטופל". 

ההודעה ממחישה את ההזדמנות להרחיב את תחום המשאפים אל איזורי טיפול חדשים. בשנים האחרונות, Kindeva זיהתה וקידמה באופן פעיל פיתוחים חדשים מעבר לאסתמה וCOPD "השותפות מדגימה כמה רחב ויעיל טיפול בשאיפה יכול להיות" מציין מאן. "האפליקציות לטיפולים בשאיפה יכולות להשפיע על מעבר למחלות נשימתיות."