פלסטיקה גינקולוגית לא זוכה לפופולריות רבה בתקשורת או ברשתות החברתיות. על אף שבשנים האחרונות זהו התחום שבו נרשמת העלייה המשמעותית ביותר בין הניתוחים הפלסטיים המשחזרים והאסתטיים, השיח לגביו סגור. סביר להניח שלא תקראו על כך בעיתונים וגם לא תשמעו על הנושא בטלוויזיה. גם הרשתות החברתיות, שבהן נדמה שאין גבולות, טיפולים אלו לא זוכים לחשיפה. 

 ד"ר אייל שפירא, מומחה בכירורגיה פלסטית, מסביר למה זה קורה: "זה אזור שיש עליו טאבו. השיח לגביו די מוגבל כי הדברים נתפסים מהפן המיני, אבל ההיפך הוא הנכון. זה מענה לבעיות פיזיות ואסתטיות שנשים לפעמים לא מודעות אליהן, או שהן יודעות שיש להן בעיה אבל לא יודעת שיש טיפולים שיכולים לעזור."

מענה לקשת רחבה של בעיות
ד"ר שפירא מסביר כי גינקולוגיה פלסטית מספקת מענה למגוון רחב של בעיות, לרבות מומים מולדים ושינויים שאזור העריה עובר לאורך השנים. שינויים אלה עשויים להיות קשורים בלידות, בגיל ואף בהיסטוריה רפואית, כדוגמת נשים שעברו טיפולים כימותרפיים.
 
"קשת הטיפולים נעה בין אסתטיקה נטו, למשל עיצוב שפתיים פנימיות וחיצוניות או טיפול בפיגמנטציה ועודפי עור, לטיפולים שנותנים מענה אמיתי לבעיות. למשל הגיעו אליי לא מעט נשים שסובלות מצלקות שנוצרו במהלך הלידה, או נשים שיש להן מום מולד כמו שפתיים א-סימטריות, יובש בנרתיק או ריפיון של הרקמות בעקבות עלייה וירידה במשקל."
 
חלק מהבעיות הללו אף עשויות להשפיע על תחומים אחרים. למשל, נשים רבות מעידות על פגיעה בהנאה וירידה בתחושה בזמן קיום יחסי אישות בשל התרחבות הנרתיק. גם למצבים מהסוג הזה גינקולוגיה פלסטית מספקת מענה מצוין. "אם היו מדברים על הנושאים האלה יותר, נשים היו מבינות שיש פתרונות לבעיות רבות," מבהיר ד"ר שפירא.

גינקולוגיה פלסטית- מספקת מענה למגוון רחב של בעיות (צילום: depositphotos)
גינקולוגיה פלסטית- מספקת מענה למגוון רחב של בעיות (צילום: depositphotos)

"לבריחת שתן יש פתרון רפואי אמיתי"
אחד הנושאים שזוכים בכל זאת למידה מסוימת של יחסי ציבור, הוא בריחת שתן. עם זאת, ד"ר שפירא מדגיש שהשיח סביב הנושא שטחי למדי: "מקובל לדבר על זה בפרסומות, מוכרים לנשים תחבושות וחיתולים, אבל לא מדברים על זה שיש לבריחת שתן פתרון רפואי אמיתי ויעיל. באמצעות לייזר או ניתוח אפשר לטפל גם בבעיה הזו, שאחת מכל שלוש נשים לאחר לידה סובלת ממנה."

בנוסף לטיפול בבריחת שתן מבצע ד"ר שפירא עוד שורה של טיפולים כירורגיים, לרבות שחזור קרום הבתולין, תיקון אזור הדגדגן, הצרת והצערת הנרתיק באמצעות לייזר, עיבוי השפתיים החיצוניות, עיצוב והקטנת השפתיים ואף שיקום וגינאלי מלא.

"פעם נשים היו נמנעות מטיפולים כאלה, בעיקר בגלל מבוכה," הוא מסביר. "היום המצב אחר, יש יותר מודעות חברתית ונשים פונות לטיפול מתוך הבנה שהוא יספק להן ביטחון ויאפשר להן להפגין הרבה יותר פתיחות. בין אם הן מחפשות שיפור אסתטי למראה העריה ובין אם הן מחפשות פתרונות לשיפור התפקוד הפיזי של האזור, יש לי את היכולת להעניק לכל אישה את המענה המדויק עבורה." אומר ד"ר אייל שפירא. 

כדי להציע פתרון אידאלי לכל אישה, תהליך הטיפול במרפאה של ד"ר שפירא מתחיל בפגישת ייעוץ. בשלב זה הוא לומד להכיר את צרכיה של האישה ואת מצבה הגופני, וצוות המרפאה שלו מלווה אותה לכל אורך הדרך, לרבות בתהליך ההחלמה.

"עם הטכנולוגיות המתקדמות ביותר ועם הניסיון והמקצועיות של הצוות, המטופלות שלנו מקבלות חוויה נעימה ורגועה. זה חשוב לא פחות מאשר התוצאה הסופית."

לעוד פרטים מרפאות אלה - https://digital-cards.co.il/drshapiralp
או השאירו פרטים לייעוץ והכוונה מד"ר אייל שפירא