בפרסומות לחברות הביטוח, נראים תמיד אנשים מאושרים, רצים לשקיעה, חיוך על השפתיים והתחייבות של קריין ש-"אצלנו בחברת הביטוח נעמוד לצידך ברגעים הקשים".

בפועל, מרגע שאדם הופך סיעודי, לעיתים בשל זקנה, מחלה קשה  או סיבוך רפואי, מתחיל הרגע שבו נגמר החיוך וחברות הביטוח הסיעודי מתחילות להערים קשיים. מומחים מסבירים: "המבוטחים במלחמה יומיומית מול חברות הביטוח, הדרך למימוש לקבלת הכספים הפכה לסיוט מתמשך".

מבוטחים רבים ולרוב ילדהם שנותרים להתמודד עם התסבוכת מול חברות הביטוח, מעידים כי הדרך למימוש הביטוח הסיעודי וקבלת הכספים מחברות הביטוח נראית לעיתים סבוכה ועל סף הבלתי אפשרית. 

אל תוותרו על הזכויות שלכם. תנו לנו לבדוק עבורכם - לפרטים >>

"מרגע שהגשתי את התביעה בשם אבי התחיל מרוץ דרך כל "האותיות הקטנות" בחוזה של עשרות עמודים בכתב משפטי סבוך, כדי להוכיח שלאבי, קשיש ללא כל יכולת להתמודד משפטית לא מגיע הגמלה שהובטחה לאורך עשרות שנים בהם שילם את הביטוח הסיעודי באדיקות במחשבה שיגיע היום והם יעמדו לצידו. כך מספרת א' (48) ממרכז הארץ שתביעתה נדחתה ע"י חברת הביטוח.

א' לא לבד, הסטטיסטיקה מספרת שכ -  50% מהתביעות הסיעודיות לחברות הביטוח נדחות על הסף. במאבק בין חברות הביטוח הגדולות שמעמידות לצידן את משרדי עורכי הדין הטובים בארץ, לבין אנשים המתמודדים עם בן/בת משפחה סיעודיים, לרוב היד של הראשונים על העליונה. "ללא השכלה ורקע עמוק בתחום הסיעוד קשה מאוד לנצח את המערכת המשומנת של חברות הביטוח שבנויה כדי "לסנן" את התביעות" מסבירה לנו מיכל אש מחברת מגן מומחים, חברה למימוש זכויות רפואיות שמתמחה בביטוח סיעודי. 

כאן נכנסות לפעולה החברות למימוש זכויות, שהניסיון שלהן "בקרבות" מול חברות הביטח מייצר למבוטחים סיכויי הצלחה גבוהים בהרבה בהגשת זכויות רפואיות. 

השוק רווי בחברות למימוש זכויות רפואיות. אספנו עבורכם את הדברים שחשוב לוודא כאשר מחליטים לבחור את מי שיעבוד עבורכם: האם הגוף שאתם פונים אליו מתמחה במה שדרוש לכם?

ככלל, כשהחברה אליה אתם פונים מציעה הכול מהכול – ממימוש זכויות רפואיות, דרך התנהלות מול כל רשויות המיסים והפנסיה ועד שירותים רפואיים ועוד – יכול מאוד להיות שחסרה לה ההתמחות הדרושה לכם. מימוש תביעות סיעוד דורש ידע מקצועי והתמחות ספציפית, ליווי מקצועי, נפשי וטכני, וכן הבנה של מה שדרוש כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה בתביעת הביטוח הסיעודי. לכן כדאי לפנות לגוף המתמחה במימוש תביעות סיעודיות מול חברות הביטוח. 

אל תאבדו זמן יקר. לבדיקת זכאות לחצו כאן >>

בכמה תיקים מטפלת החברה? 
כשבוחרים חברה שתסייע לכם במימוש תביעות ביטוח סיעודי, כדאי לפנות לכזו שיכולה להציג בפניכם את הוותק שלה, והיקף פעילות משמעותי בתחום. לדוגמה, גופים ללא נפח פעילות מספק לא תמיד מכירים עדיין את עולם הביטוח הסיעודי לעומק, ולא יודעים איך להתמודד עם מערך החוקרים הפרטיים שחברות הביטוח מפעילות כדי להימנע מתשלום הוגן. לכן כדאי לבדוק מהו היקף הפעילות וכמות התיקים שהחברה מטפלת בהם בכל חודש ולבקש המלצות והוכחות להיקף פעילות משמעותי. אם החברה לא טיפלה במאות מקרים בתחום הסיעוד- אל תיגעו.

האם השירות שהחברה מציעה שרות שמונגש לאנשים סיעודיים?  
כשפונים לחברה שתנהל עבורכם את ההתמודדות עם חברת הביטוח הסיעודי, חשובה מאוד הנוחות שלכם ושל בני משפחתכם. אם אתם או יקיריכם מתקשים לצאת מהבית ולהתהלך באופן חופשי, כדאי להיעזר במי שמבין את הצרכים שלכם. יש להתמקד רק בחברות שייפגשו איתכם ועם בני המשפחה באופן פרונטלי, ואף גם ישלחו נציגים אליכם, מבלי שתצטרכו להתעקש על כך. ליווי אישי, הדרכה ומעקב שוטף מול חברות הביטוח – לאורך כל תהליך הטיפול בתיק, כולל הערעור – הם דברים שחשוב לוודא שהחברה המייצגת אתכם תדע שהיא צריכה לתת לכם. 

האם התשלום הוא על בסיס הצלחה? 
ככלל כדאי לפנות לנותני שירות שלא יעמיסו עליכם יותר ממה שאתם ובני משפחתכם יכולים לשאת, ובכלל זה חשוב לוודא שלא נגבה מכם תשלום נוסף. כדאי לבדוק אם נדרשת מצדכם התחייבות כלכלית, ומה קורה אם התביעה מחברת הביטוח לא צולחת. כדי להיות בטוחים שלא תיפגעו מכאן ומכאן, כדאי לפנות לגוף שיגבה מכם תשלום רק במקרה של זכייה בתביעה, ורק אם חברת הביטוח תאשר את התביעה לקצבת הסיעוד. 

אחת החברות הגדולות בארץ שעונות על כל הפרמטרים הללו הינה חברת מגן מומחים. חברה זו נוסדה מתוך הזדהות עם הקשיים של מבוטחים המנסים לממש זכויות של ביטוח סיעודי. החברה היא ותיקה בתחומה ומעסיקה מומחים בעלי ניסיון בבנייה של תיקי תביעה למימוש זכויות סיעודיות. במגן מומחים מטפלים מדי חודש ביותר מ-100 תביעות ביטוח חדשות בתחום הסיעוד ובאחוזי ההצלחה שלהם נחשבים לגבוהים בענף. 

* השירות כולל סיוע וליווי באמצעות מומחים מקצועיים בהליך מימוש הזכויות הרפואיות, ואינו מהווה ייעוץ משפטי או ייצוג משפטי.