מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, באישור היועמ"ש, חתם הבוקר (רביעי) על צו המאפשר חיסון תלמידים מפני נגיף הקורונה בבתי הספר במהלך שעות הלימודים. בכך, עוקף הצו סמכותה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ויאפשר מתן חיסונים חרף התנגדותה. עו"ד תומר נאור המשמש כראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון דיבר על כך בתוכניתם של אריה אלדד ויריב אופנהיימר ברדיו 103FM והביע את התנגדותו: "הם עושים מהלך עקיף לחלוטין. מתוך פקודת בריאות העם המנדטורית, היועמ"ש נותן סמכויות עוקפות לשר הבריאות והכל כדי למנוע דיון פומבי בכנסת". 

"אני אתחבר למה משותף לישראל ולאפגניסטן?" אמר עו"ד נאור את דבריו והסביר: "גם ישראל וגם אפגניסטן היו חלק מהאימפריה הבריטית בעבר. למה זה חשוב? משום שבישראל יש עד היום פקודת בריאות העם המנדטורית משנת 1940 ובפקודה הזו רוצה לעשות שימוש היועמ"ש כדי לעקוף את חוק הבריאות הממלכתי ואת השרה שאשא ביטון ולהעניק סמכויות נרחבות לשר הבריאות".

עו"ד נאור הוסיף ואמר כי המהלך עוקף גם את חוק החינוך שבמסגרתו קיימת רשימה של חיסונים קיימים המאושרים לשימוש בתוך בתי הספר, פרט לקורונה: "במקום שהכנסת תתקן את החוק בצורה שקופה וגלויה בדיונים ציבוריים, הם עושים מהלך עקיף לחלוטין. הולך היועמ"ש, כותב צו מיוחד ומבסס עליו סמכות. נכנסתי לקרוא את פקודת פקידות העם המנדטורית, יש אזכורים של דבר ודברים שלא ראינו שנים, שנבין כמה היא לא רלוונטית לשום דבר". עוד קבע כי "מתוקף זה נותן סמכויות לשר הבריאות והכול כדי למנוע דיון פומבי בכנסת, זו הבעיה שלנו".

כשנשאל, האם מבחינה עקרונית, במקרה שבו שר החינוך לא מוכן להכניס חיסונים לבתי הספר, האם לשר הבריאות צריכה להיות יותר סמכות בעניין זה, השיב נאור כי "יש לישראל ריבון: הציבור באמצעות הכנסת שקובע מדיניות. מעולם לא התערבנו בעניינים של מדיניות, אנחנו אומרים יש מי שאמור לקבוע מדיניות. ישב המחוקק ב-1994 וקבע בחוק בריאות ממלכתי רשימה של חיסונים שמתעדכנת מפעם לפעם. הוסיפו חיסונים בשנים האחרונות. לומר נעשה מהלך עוקף כדי להכניס חיסון בדלת האחורית?"

בנוסף, נשאל מהי עמדתה של התנועה לאיכות השלטון על הטלת סנקציות נגד סרבני חיסון, על מנת להציל חיי אדם בעת המגיפה. עו"ד נאור השיב: "אנחנו לא נמצאים בנקודות האלה, לא נכנס לדברים האלה. אני יכול להגיד את דעתי האישית, אני מחוסן".