לפעמים קשה להאמין כיצד ציפורן חודרנית קטנה אחת, עלולה לגרום לכאבים עזים כל כך ולשבש לנו את שגרת החיים. מדובר בתופעה רפואית נפוצה שפוגעת בעיקר בבהונות הרגליים ובמסגרתה הציפורן צומחת אל תוך העור. התסמינים מתחילים בכאב דוקרני, נפיחות והתחממות של אזור הציפורן– וממשיכים בהצטברות נוזלים, זיהומים מקומיים, מוגלה, בשר פרא ואף דימומים. ללא טיפול, ציפורן חודרנית עלולה להוביל לכאבים ממושכים ועזים – ואף להסתבך ולגרום להתפשטות זיהומים במעלה הרגל.

הגורמים המרכזיים לציפורן חודרנית הם גזיזה שגויה של הציפורניים (בעיקר קיצוץ עמוק מדי של הציפורן), גורמים גנטיים משפחתיים, חבלות וטראומה באזור אצבעות הרגליים, פטריות בציפורניים, נעילת נעליים שאינן מתאימות למבנה הרגל – או מחלות רקע.

כיצד ניתן לטפל בציפורן חודרנית?
עולם הטיפולים בציפורן חודרנית מגוון ותלוי בדרגת החומרה של הציפורן אלה כוללים תרופות סבתא, ניתוח סטנדרטי וטיפול בלייזר. לעיתים ניתן לטפל בציפורן החודרנית בטיפול ביתי, כאשר הבעיה אינה חמורה או בשלביה הראשונים, אך מומלץ תמיד לקבל התייעצות מגורם רפואי.
 
בעבר עקירה מלאה או חלקית של הציפורן היה מאוד נפוץ, אך במקרים רבים לא פתר את הבעיה ולא מנע את חזרתה. מעבר לכך, טיפולים אלו גרמו בין היתר לסבל, למראה לא אסתטי של הציפורן ולעתים אף לנזקים – אשר לעיתים התגלו כחמורים יותר מהכאב המקורי שגרמה הציפורן החודרנית.
 

עקירה מלאה או חלקית של הציפורן- טיפול בדרך הישנה  (צילום: FREEPIK)
עקירה מלאה או חלקית של הציפורן- טיפול בדרך הישנה (צילום: FREEPIK)

הפתרון הטכנולוגי
כיום, השיטה המתקדמת לטיפול בציפורן חודרנית הינה: טיפול בלייזר CO2. הלייזר הוא בעצם קרן אור מרוכזת, הפוגעת בצורה ממוקדת בתאים המזיקים בעומק הציפורן, מנטרלת אותם – ומונע צמיחה בלתי תקינה של הציפורן.

בעזרת אידוי מחום הלייזר, על חתיכה קטנה מאוד של הציפורן, התאים המזיקים בשורש הציפורן הגורמים לגידול החריג מנוטרלים באופן מדויק. 

כך ניתן לצמצם את הכאב וחוסר הנוחות בתקופת ההחלמה. זהו טיפול חד פעמי הנמשך דקות אחדות בלבד, תחת הרדמה מקומית, וברוב המקרים – מאפשר חזרה לשגרה כבר למחרת.

מדובר בפתרון יעיל ביותר, שנהנה מאחוזי הצלחה מעולים: רוב מוחץ של המטופלים בשיטת לייזר   CO2 ייהנו מהחלמה של הציפורן החודרנית לאחר טיפול אחד – וללא הישנות של ציפורן חודרנית בעתיד.

בנוסף, הטיפול בלייזר הינו יעיל במיוחד במצבים חמורים של ציפורן חודרנית ומתאימים גם לחולי סוכרת. טיפולי לייזר לא מצריכים  תפרים מכל סוג שהוא – ומובילים לתוצאה סופית אסתטית ונעימה לעין.

כיום, מספר פודיאטור יונתן קפלין, מייסד מרפאת לייזר קפלין, ומי שמבצע את טיפולי הלייזר מעל 30 שנה, כי מטופלים רבים בוחרים בשיטה זו והיא מוכיחה את יעילותה.

"אני מחלוצי הטיפול בציפורן חודרנית באמצעות לייזר, ומאמין גדול בשיטה", מספר פודיאטור קפלין. "בשנים שעברו בורכתי בכך שיכולתי לעזור לאלפי מטופלים לטפל בבעיית הציפורן החודרנית בשיטה זו." "אני מאוד אוהב את השימוש בלייזר לטיפול בציפורן חודרנית מכיוון שזו מאפשרת לתת לחולים תוצאות מעולות תוך דיוק מירבי, דימום מועט, שמירה על אסטטיות רבה ככל הניתן והחלמה מהירה. "    

לייזר CO2- הניב תוצאות מדהימות (צילום: FREEPIK)
לייזר CO2- הניב תוצאות מדהימות (צילום: FREEPIK)

סיכום
עקירה מלאה של הציפורן – מקומן בעבר. במקרים קלים מאוד של ציפורן חודרנית ניתן לטפל בה בצורה ביתית, אבל ברגע שמופיעים כאבים או שקיים חשש להחמרה – יש לפנות לטיפול רפואי שיידע לתת מענה מקצועי. 

הסיבה שמטופלים רבים בוחרים בטיפול בלייזר על פני שיטות מסורתיות היא החזרה המהירה לשגרה ואחוזי ההצלחה הגבוהים – כדי לפתור את בעיית הציפורן החודרנית אחת ולתמיד.

*התוכן בערוץ זה אינו מהווה חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי.