מנהל המרכז הרפואי שערי צדק בירושלים, פרופסור יונתן הלוי, שוחח היום (שני) עם אריה אלדד וגיא פלג ב-103FM, על מנת להסביר מה עומד מאחורי האיום של בתי החולים הציבוריים, שהודיעו כי יפסיקו לקבל חולי קורונה, בשל מחסור בתקציבים. "אם עד מחרתיים לא יעבור הכסף, נעבור לעבוד במתכונת שבת", הצהיר פרופסור הלוי.

"אם אין קמח, אין תורה. אני לא מבין איך רוצים שנשלם משכורות. איך נשלם לספקים, כאשר מיליוני שקלים שהיו צריכים להגיע, פשוט לא הגיעו?", התרעם מנהל שערי צדק. 

למרות זאת הוא הדגיש: "עולה על דעתכם שחולה שמגיע באמבולנס לא יעלה עליו רופא? כמובן שאם יש סיכוי שמצבו ידרדר, הוא ייקלט מיד. בוודאי שמונשמים ייקלטו מיד גם כן. תאמינו לי שנקלוט את מי שיש סיכוי שידרדר, אין לי צל של ספק, מישהו יכול לחשוב אחרת בכלל?".

"אומרים לנו אוטוטו מגיע הכסף. ה'אוטוטו' הזה נמשך כבר תשעה חודשים. אנחנו מורעבים. אנחנו לא מנהלים מאבק על הרעבת מערכת הבריאות, הגענו למצב שאנחנו לא יכולים לקלוט חולים נוספים בגלל הבטחה שלטונית של משרד האוצר, שנחתמה כבר בחודש ינואר, אחרי שהכירו באפליה הבוטה שלנו מול בתי החולים הממשלתיים וקופות החולים. הבטיחו 630 מיליון שקלים, שפשוט לא הגיעו", המשיך הלוי להסביר.

לסיום הוא טען כי האיום להפסיק לטפל בחולי קורונה נובע מכך שהנגיף נמצא בעין הסערה. "למשרד האוצר חשובה הנראות הציבורית, שלא יהיו נגדם. אם היינו אומרים שביום ראשון נפסיק לעשות ניתוחי כיס מרה לא דחופים, זה לא היה מזיז כלום. אני רוצה לראות אם האיום הזה יזיז לפחות מבחינת הד ציבורי, אנחנו לא מסכנים איש", הוא סיכם. 

סייעה בהכנת הידיעה, רעות מתתיהו־ארגון, 103FM