שר הבריאות ניצן הורוביץ סייר היום (ראשון) במחלקות הקורונה, הקרדיולוגיה ומחלקת טיפול נמרץ כללי בבית החולים "וולפסון" בחולון, שם מסר הצהרה לתקשורה והשיב לשאלות כתבים. השר אמר כי הוא נתקל לא אחת באנשים שמסרבים לקבל טיפול אחרי שלא התחסנו לנגיף הקורונה. "זה דבר שקשה מאוד לקבל אותו", אמר הורוביץ. בסיור השתתפו מנכ"לית המרכז ד"ר ענת אנגל והצוות הרפואי בראשות מנהלי המחלקה, ד"ר אריה סורוקסקי ופרופ' ג'יזל גודארד.

בפתח דבריו אמר השר כי "מערכת הבריאות ובתי החולים הורעבו על ידי נתניהו וליצמן. הם סובלים מהזנחה והפקרה מכוונת במשך שנים רבות. יש מחסור במיטות, בכוח אדם ובמשאבים. אני עובד כדי לתקן את זה, להביא תקני קבע למערכת ולעשות מהפך תקציבי בבריאות. אין שום סיבה שמערכת הבריאות בישראל תהיה תמיד מתוחה עד הקצה, ואני נחוש לשנות את זה".

עוד הוסיף הורוביץ, כי "המרכז הרפואי 'וולפסון' נמצא בחזית המאבק בקורונה. מאושפזים פה עכשיו 46 חולים קשים, חלקם מונשמים ועל אקמו. רובם המכריע היו יכולים לא להיות פה אם רק היו מתחסנים. וגרוע מכך, נתקלתי פה היום בסיור בתופעה קשה מאוד של אנשים שפשוט מסרבים לקבל טיפול רפואי, כולל הנשמה. האנשים האלה פוגעים רק בעצמם. זאת תופעה שכואב לראות וקשה לקבל ואנחנו ניאבק בה באמצעות הסברה וחינוך".

במהלך ההצהרה התייחס השר גם למתיחות בין הממשלה לבין המשרד שבראשותו הוא עומד: "אני לא נכנס לרכילויות, הכל קשקוש מקושקש", אמר והוסיף: "אנחנו עוסקים בחיים ומוות. יש לפעמים חילוקי דעות, אבל בסוף אני נותן להם גיבוי מלא".

שר הבריאות ניצן הורוביץ וד''ר ענת אנגל בסיור ב''וולפסון'' (צילום: קובי וולף)
שר הבריאות ניצן הורוביץ וד''ר ענת אנגל בסיור ב''וולפסון'' (צילום: קובי וולף)

על מאבק המתמחים אמר הורוביץ כי "בימים הקרובים יוצג מתווה מוסכם לקיצור תורנויות. אחרי שנים שכולם ברחו מזה אני ניגש לקיצור התורנויות. כמה שיותר ואיפה שאפשר. זה תהליך הדרגתי. יש הבדלים בין מרכז לפריפריה ובין מחלקות שונות".

מנכ"לית המרכז הרפואי, ד״ר ענת אנגל, אמרה כי "בית החולים 'וולפסון' הוא בית חולים מרכזי גדול שנותן מענה רפואי לאוכלוסיה מגוונת של מליון איש ונמצא בחזית הרפואה בשגרה ובחירום בזכות הצוות המקצועי והמצוין שלו שעושה לילות כימים ללא הפסקה. שר הבריאות הסכים לכך שהגיע הזמן שבית החולים יקבל את ההכרה על העשייה הייחודית והמצוינת שלו שאינה מובנת מאליה ביחס למשאבים הקיימים בו, ויתוקצב ויתוקנן בהתאם לביצועים שלו ולאוכלוסייה עם התחלואה המורכבת והאתגרים הייחודים לה. אנו מצידנו נמשיך בפעילות שלנו כדי שכל אחד ואחת יזכו ברפואה המתקדמת ביותר ומותאמת אישית, כפי שראוי שיקרה במערכת הבריאות הציבורית".