"לא יקום בית חולים בסכנין": ההצבעה על הצעת החוק של האופוזיציה במליאת הכנסת להקמת בית חולים ציבורי בסכנין, גרמה למבוכה בקואליציה בהיעדר רוב, ושיבשה את התוכניות להקמת בית חולים ציבורי נוסף בקריית אתא. עם זאת, בקואליציה מבהירים כי הקמת בית החולים בסכנין לא תגיע לכדי יישום, וכי הם מתכוונים להמשיך בתוכנית המקורית שלהם. על כך שוחח הבוקר (ראשון) שר הבריאות ניצן הורוביץ (מרצ) עם ליאת רון ברדיו צפון 104.5FM: "אנחנו ממשיכים בבניית בית החולים בקריית אתא".

"אל בית החולים שיוקם בקריית אתא יעברו בתי חולים מאזור חיפה", הוסיף שר הבריאות. "זאת התוכנית של הממשלה ושל משרד הבריאות. לא יקרה דבר בסכנין, זאת הצעת חוק לא רצינית שכל המטרה שלה הייתה פוליטית", הוסיף. "החודש תיפול החלטה איזה בית חולים יעבור לשם.  גם בני ציון וגם כרמל יציגו את המתווה, ולפי זה נפעל. כבר יש שטח בקרית אתא, יש תקציב לתכנון ואני רוצה שזה יתקדם מהר".

הורוביץ נשאל לגבי האפשרות לקדם חדרי מיון לקריית שמונה, ועל כך השיב: "אין לי תשובה כרגע". על המחסור ברופאים בקופות החולים אמר: "אני מסכים שצריך לשפר את התנאים, זאת תוצאה של עשרות שנים של ייבוש תקציבים, ומי שסובל זה הפריפריה. בכל מקרה שבאופן בולט קופה לא נותנת שירות, צריך לפנות למשרד הבריאות".

עומס בבית חולים (למצולמים אין קשר לכתבה) (צילום: נאור רהב)
עומס בבית חולים (למצולמים אין קשר לכתבה) (צילום: נאור רהב)

"מערכת הבריאות במדינה במצב לא טוב בגלל שנקודת ההתחלה שלה הייתה במצב של ייבוש", אמר עוד. "זה נובע מתיפסה כלכלית פוליטית שרואה שכסף לבריאות, חינוך ורווחה זה כסף שזורקים אותו". הוא המשיך: "זו תפיסה קפיטלסיטית. אני בא מתפיסה סוציאל-דמוקרטית שרואה בבריאות, בחינוך וברווחה יעד עליון - ואני מעוניין לשנות את סדר העדיפויות".

לגבי מחאת המתמחים התייחס שר הבריאות להסכם שנחתם עם הרופאים הצעירים: "ההסכם שקובע את הורדת השעות כבר חתום. היישום שלו יתחיל בצפון כדי לתת זריקת עידוד לצפון, כדי לתקן את הפער הגדול שנוצר".