"המחלקות הפנימיות נראות כמו עולם רביעי": מערכת הבריאות סובלת במשך שנים מהיעדר תקצוב, שמוביל לפערים ביכולת לתת שירותי רפואה הולמים בעיקר באזורי הפריפריה. על הנושא שוחח הבוקר (שלישי) ראש מועצה אזורית מטה אשר, משה דוידוביץ', בתוכניתו של יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM, בעקבות מכתב שראשי הערים באזור הצפון שלחו לשר הבריאות ניצן הורוביץ (מרצ) שכותרתו "היעדר השקעות בבית החולים הגליל בנהריה מסכן את שלומם וחייהם של תושבי הגליל".

"זה לא סוד שתוחלת החיים בצפון בכלל, ובגליל המערבי בפרט, היא נמוכה ביותר במדינת ישראל", פתח את דבריו דוידוביץ'. "מספר מיטות האשפוז הוא הנמוך ביותר". הוא פנה ישירות לממשלה: "הממשלה החדשה לא שינתה את סדר העדיפויות בנושא הבריאות, התחבורה ובעוד נושאים חשובים".

"לדאבוני, הצפון נמצא מאחור, גם לעומת הנגב", הוסיף. "הצהרות לחוד ומעשים לחוד, הנושא של הבריאות הוא אקוטי ביותר - מיטות אישפוז חסרות, חדר מיון חירום לא קיים, המחלקות הפנימיות נראות כמו עולם רביעי, וציפנו שהממשלה החדשה תצהיר הצהרה שהיא נותנת קדימות ומשקיעה בתחומים שהצפון נמצא בנחיתות מול כל פרמטר בכל מקום במדינה".

הוא המשיך: "לכן יצא המכתב. הכוונה שלנו היא לעשות כל מה שיעלה בידינו, להיפגש עם שר הבריאות, שר האוצר וראש הממשלה. מחר בבוקר ניפגש עם נשיא המדינה שמגיע לבית החולים הגליל המערבי. גם בפניו נשטח את מר גורלנו בתקווה שתהיה אוזן קשבת".

יצחק הרצוג נשיא המדינה (צילום: אבשלום ששוני, מארק ישראל סלם)
יצחק הרצוג נשיא המדינה (צילום: אבשלום ששוני, מארק ישראל סלם)

"תושבי הצפון לא בשר התותחים של מדינת ישראל", אמר עוד. "אנחנו לא הבעיה של המדינה, אנחנו הפתרון. אם רוצים לייצר פה איכות חיים צריך לפתור את הנושאים האלו. שני נושאים בנחיצות עצומה הם הבריאות והתשתיות. פשוט מחדל לאומי מה שקורה בתשתיות. בתקציב של 2021-2022 אין בשורה בנושאים האלה".