יישור שיניים עבר הרבה גלגולים טכנולוגיים, והיום אפשר למצוא דרכים ושיטות מגוונות וחדשניות אשר מאפשרות להשיג חיוך ישר, בריא וסימטרי בלי הרבה מאמץ, כאשר כל אחד יכול למצוא את השיטה המתאימה לו ביותר.

כדי לעזור לכם להתחיל, איגדנו את כל השיטות המוכרות ביותר ליישור שיניים - מגשר בשיניים, דרך גשר פנימי ועד פלטות שקופות. 

גשר בשיניים
גשר בשיניים הוא כמובן השיטה הקלאסית והמוכרת ביותר ליישור, שנפוצה בעיקר בקרב נערים ונערות. גשר בשיניים - או בשמו הרשמי יותר, "סמכים" בשיניים - הוא מתקן המורכב מקוביות שאותן מחברים לשיניים באמצעות חוט אורתודנטי וגומיות. גשר בשיניים מפעיל לחץ מתון על השיניים לתקופה ארוכה, וכך גורם להן לשנות את מיקומן עד להתיישרות הדרושה. גשר בשיניים מתאים לכל הגילאים אך כאמור נפוץ בעיקר אצל נערים וילדים.

גשר פנימי לשיניים
שיטה חדשה יותר ליישור שיניים היא גשר פנימי לשיניים. בשיטה זו, מייצרים סמכים אינדיבידואלים למטופל, המותאמים באופן אישי לפי מודל השיניים שלו (זאת בניגוד לגשר בשיניים, אז הסמכים מגיעים בגודל קבוע וסטנדרטי). את הסמכים האינדיבידואלים האלו מדביקים בצד הפנימי של השיניים, כך שהם לא בולטים כמו גשר בשיניים. השיטה הזו נחשבת מהירה יותר, וכן היתרון הגדול שלה הוא שהיא לא בולטת לעין, כך שלא ניתן לדעת שאתם עוברים טיפול ליישור שיניים. לכן, היא נחשבת נפוצה בעיקר אצל מבוגרים שהחליטו להגשים את החלום ליישר את השיניים.

כל השיטות ליישור שיניים (צילום: Pixabay)
כל השיטות ליישור שיניים (צילום: Pixabay)

פלטה שקופה - אינויזליין
עוד דרך שקופה ובלתי נראית ליישור שיניים היא פלטה שקופה שהיום מאוד נפוצה בקרב המטופלים. בניגוד לגשר בשיניים, הפלטה היא פלטה נשלפת שלא מחוברת לשיניים, אך בדומה לגשר בשיניים גם היא מפעילה לחץ מתון. כדי לקבל תוצאות אופטימליות, יש להשתמש בפלטה הזו ברוב שעות היום, אך ניתן לשלוף אותה בזמן אכילה ושתייה חמה וכן כדי לנקות אותה באופן תדיר. הפלטה מותאמת למבנה הפה באמצעות תוכנה ממוחשבת, וכיוון והיא שקופה כמעט ולא רואים אותה בפה.

כך תבחרו את השיטה המתאימה לכם ואת המרפאה הנכונה
כל השיטות שהצגנו הן שיטות מצוינות שעושות את העבודה, ובסופן תזכו לשורת שיניים ישרה כמו שתמיד חלמתם. אז איך בוחרים את השיטה המתאימה ביותר? זה כבר תלוי בכם, בהעדפות שלכם, בתקציב שלכם ובנוחות שלכם. כדי לעזור לכם לקבל החלטה, מומלץ להתייעץ עם רופא שיניים, שיעזור לכם להתאים באופן אישי את הטיפול שיזכה אתכם לתוצאות האופטימליות. 

כשאתם בוחרים רופאי שיניים לטיפול, קחו בחשבון את ותק המרפאה, הטיפולים המוצעים, אפשרויות התשלום ושיתוף הפעולה עם חברת הביטוח. כדאי לחפש מרפאת שיניים באזור מגוריכם - למשל, חפשו מרפאות שיניים בראשון לציון או בכל עיר אחרת בה אתם גרים - שכן הטיפול ליישור שיניים הוא טיפול ממושך שידרוש מכם להגיע למרפאה כמה פעמים.  

המאמר נכתב באדיבות מרפאת ראשונים