אמש התקיים טקס האוסקר, בו השתתפו כמה מהשמות הכי גדולים של תעשיית הבידור ההוליוודית. אם עוד לא שמעתם על הפרשה שהסעירה את העולם, הנה הסיפור בקצרה: המגיש, כריס רוק, סיפר כבדיחה עם רפרנס לסרט "ג'י איי ג'יין", בו שיחקה דמי מור שגילחה את שערה. כחלק מהבדיחה הוא צחק על נשירת על השיער של ג'יידה, מה שלא התקבל בחיוב אצל בעלה המגונן. וויל קם ממקומו, עלה הבמה וסטר למנחה על שהעליב את אשתו בפורום הרחב. וויל סמית' קם להגנת אשתו החולה והכה את המגיש בטקס האוסקר: 

בעוד באתרי הרכילויות מתעסקים בעיקר בפרשה האלימה שהתרחשה על הבמה, אנחנו חשבנו לקחת את הנושא לכיוון אחר ולנסות להבין – מה היא אותה המחלה בעקבותיה ג'יידה פינקט סמית' מאבדת את שערה? כדי לבדוק זאת, ניהלנו שיח עם ד"ר אפרת כהן סלומון, ראש תחום רפואת עור במחוז דן-פ"ת בכללית, שחשפה את כל הפרטים על המחלה שנקראת "אלופציה". ג'יידה פינקט סמית' מספרת על המחלה:

ד"ר כהן סולומון סיפרה כי אלופציה היא בעצם קבוצה של מחלות הפוגעת בתפקוד השוטף של זקיקי השערה ובכך גורמת להם להפסיק ייצור של שיער חדש. לאורך החיים אצל כל אדם מוערכת בכ-2 אחוזים מכלל האוכלוסייה לאלופציה אראטה, שהיא בדרך כלל ממוקדת עם נגע אחד בלבד שעלול להופיע בדרך כלל בקרקפת. רק אחוזים בודדים מתוך 2 האחוזים שמנינו מתפתחים לכדי אלופציה טוטאלית בה מאבדים את כל שיער הראש, או אלופציה אוניברסלית בה המחלה פוגעת בכמה אזורים שונים בגוף. 

בניגוד למחלות אחרות בהן אפשר בדרך כלל המדע כבר מצא את מקור הבעיה העיקרי – באלופציה המצב קצת אחר. ד"ר כהן סולומון הסבירה כי כאשר מתחילים לראות דילול של שיער באזור כלשהו בגוף, במיוחד בקרקפת, שווה להגיע לביקור אצל רופא עור שינסה לפענח מה הסיבה לכך. לדבריה, אלופציה עלולה להיגרם בעקבות מחלות אוטואימוניות מסוימות, פגיעה של מערכת חיסון העור, גנטיקה או אירוע טראומטי המתבטא בתסמין פיזי. 

תתפלאו, אך ד"ר כהן סולומון ציינה כי בערך כ-50% מהמקרים יחלפו באופן ספונטני תוך כשנה, ללא כל טיפול או התערבות חיצונית. ועדיין, קיימות כמה אפשרויות שאפשר להיעזר בהן כדי לדכא את המצב הרפואי. "אם האלופציה ממוקדת אנו יכולים להציע טיפול משחתי המכיל סטרואידים, שיגרום לדיכוי התגובה החיסונית ויעזור לזקיק להשתקם. אם המצב חמור יותר אפשר להיעזר בזריקת סטירואידים מקומית אל תוך הנגע ובמקרים פתאומיים ניתן לקבל טיפול תרופתי דרך הפה", סיפרה המומחה. 

על אף שהמחלה לא נדירה במיוחד, המדע טרם הצליח לפתור אותה באופן חד משמעי. אלופציה היא מחלה שיכולה להכות בכל אחד ביום בהיר, אך עשויה גם לחלוף תוך תקופת זמן מסוימת, ובאופן משונה גם לשוב בחזרה – מה שיכול להסביר את הבדלי צמיחת השיער גם על ראשה של ג'יידה פינקט סמית', בעקבותיה עלה הנושא לדיון.