נילי (שם בדוי) נשואה ואם לשני ילדים (11,13), מישוב בצפון, היא הסנונית הראשונה של תכנית שיקום יום במרכז הגריאטרי – שיקומי ״עמל טבריה״ מקבוצת ״עמל ומעבר״. את התכנית יזם והקים רופא הבית של מחלקת השיקום - ד"ר הראל בן צבי ובמקום.

נילי חוותה מספר אירועים מוחיים בעבר ואירוע נוסף, רגע לפני העלייה לתורה של בנה. היא סיפרה כי הגיעה לשיקום בהתנגדות גדולה וחשה חסרת כוחות- פיזית ובעיקר נפשית.

יחד עם זאת, לאחר שהגיעה לראשונה למחלקת השיקום בעמל טבריה, הופתעה לטובה למצוא סביבה אסתטית ונקייה. הדבר מיד הוריד את סף החרדה וההתנגדות שלה למקום ולתהליך.

לאורך מספר חודשים, היא קיבלה טיפול וליווי של פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, דיאטן וקלינאי תקשורת. נילי תיארה שלפני הגעתה הייתה מאד עצבנית ומדוכדכת, ולא ראתה איך תחלץ מהמצב הפיזי והרגשי אליו נקלעה. עם הגעתה לשיקום, היא פגשה מציאות חדשה בה עליה לקום, להתארגן, להתלבש ולתפקד. זה היה ממש מרגש עבורה.

בתחילה היא חזרה מותשת הביתה מכל יום של עשייה שיקומית, אך בהמשך חשה בשינוי, הייתה נרגזת פחות, מותשת פחות, וחזר לה התיאבון - גם לאוכל וגם לחיים.

כיום, כשבועיים מתום תהליך השיקום שלה, מגיעה נילי אחת לשבוע כמתנדבת ותורמת לדיירים במקום מזמנה ומכישוריה כמורה להוראה מתקנת. צוות השיקום מתאר בהתרגשות שנילי השתפרה בכל התפקודים. 

ב״עמל טבריה״ ביקשו להודות לרופאים של קופת החולים מכבי: ד"ר קטלין גולדנברג, ד"ר האשם כליפה וד"ר דורון רימר, על שיתוף הפעולה שאפשר את קבלתה של נילי לתוכנית ייחודית זו שנתפרה למידותיה והביאה לתוצאות משנות חיים.

נילי גאה מאד לשבת על כס המטפל לאחר שהייתה בכס המטופל וחשה שהצוות מחבק ומעודד אותה בדרכה החדשה. הטיפ שלה למי שמתמודד עם קשיים כגון אלו שהתמודדה ועדיין מתמודדת עימם: "לא לפחד מסטיגמות, לתת בעצמכם אמונה על מנת שתוכלו לעזור לעצמכם ולאחרים ולא לוותר לעולם".