אחרי הודעת חברת שטראוס על הורדה של כמה מוצרי שוקולד מהמדפים בשל חשש להימצאות של חיידק הסלמונלה, הלקוחות בסופרים ובמכולות מביעים היום (שני) דאגה מההתפתחות. "באתי לקנות לנכדים כמה חטיפים מתוקים אחרי פסח. הבת שלי התקשרה ואמרה לי לא לקנות כלום כי אמרו שיש סלמונלה במוצרים", סיפרה חגית, תושבת חדרה. "עזבתי הכל. לא אקח סיכון למרות שזה לפי תאריכים מסוימים". "אקנה לנכדים גלידה. הכי בטוח", הוסיפה.

בין המוצרים הרבים שבהם קיים החשש - "רבע לשבע", "פסק זמן", "פרה", "בלונדי", "עד חצות", "אגוזי", "כיף כף", "פריכיות", ו"אנרג'י". משרד הבריאות עודכן בפרטים, המפעל נסגר וחברת המזון ביקשה שלא לצרוך את המוצרים. בתוך כך, אחרי ההודעה התרסקה מניית שטראוס בבורסה.

גם הדר מתל אביב אמרה דברים דומים. "אנחנו יודעים כבר כל כך הרבה על החיידק הזה ותועדו מספיק מקרים כדי לעשות הכל שלא נגיע למצבים כאלו. מפחיד שזה קרה. הפיקוח לא היה קפדני מספיק", האשימה.

לצד זאת, היא אמרה כי היא מאמינה שתרכוש גם בעתיד את מוצרי החברה. "אני מפחדת, אבל לטווח הארוך אחזור לקנות מוצרים שלהם. אלוהים יודע בכמה מוצרים אחרים של חברות אחרות יש את זה בכל רגע נתון ולא גילו עדיין", אמרה, אך הדגישה: "בצדק מורידים את המוצרים שלהם מהמדפים. אני במקומם הייתי עושה בדק בית קפדני עד שמחזירים מוצרים למדף, ואני יודעת שאני אישית כרגע אחשוש לרכוש מוצרים כאלו".

אוספים מוצרי שטראוס מהמדפים  (צילום: אבשלום ששוני)
אוספים מוצרי שטראוס מהמדפים (צילום: אבשלום ששוני)

המוצרים שיורדו מהמדפים שעליהם כתוב "עדיף להשתמש לפני"

  • טבלאות שוקולד פרה, בלונדי, ספלנדיד מתאריך 01.10.22 ועד לתאריך 24.04.23
  • חטיפי פסק זמן, ממולדה, פרה קראנצ', עד חצות ומיני עדשים מתאריך 01.12.22 ועד לתאריך 01.04.23
  • חטיפי טעמי, אגוזי, כיף כף, אנרג'י, פריכיות מצופות שוקולד ועם תחתית שוקולד, חטיף דגנים מצופה שוקולד ועם תחתית שוקולד מתאריך 01.07.22 ועד לתאריך 15.01.23
  • רבע לשבע מתאריך 01.05.22 ועד לתאריך 15.12.23
  • עוגת בראוניז פסק זמן ורולדות מתאריך 10.07.22 ועד לתאריך 31.08.22
  • וופל XL בטעם שוקולד מתאריך 15.11.22 עד לתאריך 01.01.23
  • בונבוניירות איחולים מתוקים מתאריכים הבאים בלבד 21.02.23 ,09.04.23

"אני לא חוששת, אבל בימים הקרובים לא אקנה מוצרים שלהם", אמרה גם שירה, אף היא תושבת תל אביב. "אני מרבה לאכול מהמוצרים האלה, וזה מפחיד שאולי אכלתי מוצר נגוע", הודתה.

גל מהמושב רמות מאיר דווקא לא מתכוונת לוותר על השוקולד של החברה בעקבות ההתפתחות. "יפה מצידם שהם מורידים את המוצרים, זה אחראי", אמרה. "בטווח הרחוק אקנה מוצרים של החברה, תכלס אין כמו שוקולד".