גבריאל אדרי (72) הגיע למכון הפיזיותרפיה של מכבי שירותי בריאות בלוד עם תלונה על כאבים חזקים בכתף. תשאול ובדיקה ראשונית שנעשו ע"י הפיזיותרפיסטית יעל רוט אילון, העלו אצלה את החשד שהכאבים בכתף הם רק סימפטום לבעיה מורכבת יותר. "כשגבריאל הגיע אלי למכון ביצעתי תשאול ראשוני כדי להבין ממה נובעים הכאבים בכתף ובהתאם לכך להתאים לו טיפול שיקל על תפקודו", מספרת יעל. "אבל למרות שכל הבדיקות שהוא ביצע לפני שהגיע אליי היו תקינות, משהו לא הסתדר לי. תחושת הבטן שלי וגם הניסיון אמרו לי להסתכל לכיוונים אחרים שלא קשורים דווקא לכתף"

"גבריאל סיפר לי שהכאבים מתחזקים בזמן מאמץ כמו הליכה ועלייה במדרגות וזה כבר עורר את חשדי", מוסיפה יעל. "התייעצתי עם מוקד אחיות ומנהלת מרפאת אחיות במרחב ויחד החלטנו להזמין אמבולנס כדי לבצע המשך בדיקות. צוות האמבולנס, שהגיע ביצע אף הוא בדיקות ראשוניות שיצאו תקינות. למרות שהמלצנו לו להמשיך את הבדיקות גבריאל סרב להתפנות בטענה שהוא חש בטוב ושאין לו שום בעיה, שמצריכה הגעה לבית החולים. לפני שהוא הלך הביתה אמרתי לו שיש לי תחושה שאולי מדובר במשהו לבבי ולכן עליו לפנות כבר למחרת לרופאת המשפחה שלו להמשך בירור".

אבל כאן לא מסתיים הסיפור. לאחר כשבועיים הגיע גבריאל למרפאה, וסיפר ליעל שהחשדות שלה היו נכונים. עוד באותו הלילה הוא חש כאבים חזקים בחזה ומכיוון שזכר את האבחנה של יעל, החליט להפנות לבית החולים. לאחר מספר ימים  הוא עבר צנתור אבחנתי ובבדיקה התגלו חסימות בשני עורקים ראשיים והוא עבר צנתור מלא והשתלה של שני סטנטים. לדברי הרופא שטיפל בו הוא הגיע בדיוק בזמן כי אחרת המצב יכול היה להחמיר עד לסכנת חיים.

"יעל הפיזיותרפיסטית הצילה את חיי", מרשה לעצמו עכשיו גבריאל לחייך. "היא המלאך אמתי ורק בזכותה אני עומד עכשיו על הרגליים".

ד"ר חגי פרנקל ראש מחוז ירושלים והשפלה במכבי, "המקצועיות של הצוותים במכבי וההסתכלות ההוליסטית ששמה את החבר במרכז - הוכיחה את עצמה שוב. החברים שלנו יכולים להיות בטוחים שהם בידיים טובות. בהזדמנות זו אני קורא לכולם לשמור על אורח חיים בריא ומאוזן ובכל מקרה של כאבים חריגים לפנות לגורמי המקצוע המטפלים. זה עשוי להציל את החיים שלכם".