עמותת עלה - הרשת הלאומית לטיפול וקידום אנשים עם מוגבלויות, תכניס לשימוש, לראשונה בישראל, מכשיר CT מיוחד לטיפולי שיניים לאוכלוסייה עם מוגבלויות בישראל. עלות המכשיר והבאתו לארץ עומדת על מיליון שקל, שגויסו מתורמים מהארץ ומחו"ל.

לפי נתוני משרד הרווחה, כ־10,000 בני אדם עם מוגבלויות, ובהם ילדים, מקבלים מדי שנה טיפולי שיניים באמצעים מיוחדים ועל ידי צוותים בעלי הכשרה מיוחדת. לשם כך הוקמה בקמפוס של עמותת עלה בצפון בני ברק, מרפאת שיניים חדשנית, אשר נותנת מענה לצרכים המיוחדים של אוכלוסייה זו בכל הקשור לטיפולי שיניים.

מורכבות טיפולי השיניים בקרב אוכלוסייה עם מוגבלויות מתעצמת כאשר יש צורך בביצוע צילומי רנטגן, המצריכים הבנה ושיתוף פעולה מצד המטופל. אם צילום הוא הכרחי לטיפול, הוא נעשה בהרדמה כללית – פעולה שיש בה סיכונים רבים, קל וחומר כאשר מדובר באנשים עם מוגבלויות, שחלקם הגדול סובל מאפילפסיה.

בשל סיבות אלה רבים נמנעים מטיפולי שיניים, מחשש שייאלצו לעבור הרדמה מלאה על כל הסיכונים הכרוכים בכך. מסיבה זו, עמותת עלה מכשירה בימים אלה צוות מיומן, המתמחה בטיפול במטופלים עם מוגבלויות, כאשר משרד הרווחה התחייב לדאוג למימון תחזוקתו השוטפת של המכשיר ולמימון הכשרת הצוות והעסקתו.

מדובר במכשיר פנורמי המאפשר צילום של המטופל בשכיבה, והוא יקל באופן משמעותי על אנשים המרותקים למיטה או לכיסא גלגלים. ניתן גם לרתום אליו מטופלים, על מנת למנוע תזוזות ולהתגבר על התנהגות מאתגרת. הצילום במכשיר זה אורך 12 שניות לכל היותר, ומדובר במכשיר פורץ אשר ייתן מענה לכ־10,000 מטופלים בכל שנה.

לדברי יהודה מרמורשטיין, מייסד ומנכ"ל רשת עלה: "המכשיר החדש ישפר משמעותית את איכות חייהם של אלפי אנשים בישראל".