עורכות הדין חנאן אלסאנע ואסנת זיו, מעמותת "איתך־מעכי - משפטניות למען צדק חברתי", פנו במכתב בהול לשר הבריאות ניצן הורוביץ, בבקשה לעצור לאלתר את פיטורי המגשרות הבדואיות המועסקות ב־26 תחנות טיפת חלב במחוז הדרום, וזאת בשל החשש לפגיעה קשה בנשים וילדים מהחברה הבדואית. 

הפנייה מגיעה על רקע עשרות פניות של מגשרות, שפנו למרכז הזכויות לנשים בדואיות, שמפעילה עמותת "איתך־מעכי" זה 15 שנה, וזאת לאחר שקיבלו מכתבי זימון לשימוע לקראת סיום העסקתן.  היוזמה לפרויקט המגשרות נולדה מתוך כוונה להפחית את תמותת התינוקות בקרב האוכלוסייה הבדואית במחוז הדרום, באמצעות גישור והעלאת המודעות של נשים לבריאות המשפחה ובריאותן שלהן, וזאת במטרה להבטיח את בריאות הקהילה ועליית תוחלת החיים שלה. 

בעקבות כך, בכל מרפאה במחוז הועסקה מגשרת דוברת ערבית ועברית, אשר באחריותה לתווך את המסרים בין ההורים לבין הצוותים הרפואיים ולפעול להעלאת המודעות של נשים לבריאות המשפחה ובריאותן שלהן. אלסאנע וזיו מציינות כי "מבחינה עובדתית, ידוע כי מאז הצטרפותן של המגשרות לטיפות החלב חלה ירידה באחוז התמותה בקרב תינוקות ופחתו מומים מולדים".

לדבריהן, ההחלטה להפסיק את עבודת המגשרות תפגע ישירות ברמת בריאותם של הילדים והתינוקות באוכלוסייה זו, ואף תפגע ביכולתן של הנשים ההרות לקבל מידע חשוב וחיוני להריונן. 

עוד הן מוסיפות כי "לצד חשיבות הפרויקט במישור הבריאותי ומיקודו בהצלת חיים ובחינוך לאורח חיים בריא, יש לראות בפרויקט הזדמנות לנשים בדואיות להשתלב בשוק העבודה ולפרנס בכבוד את משפחתן. שר הבריאות חייב לאפשר את המשך העסקתן לכל הפחות עד לפרסום מכרז חדש על ידי משרד הבריאות, שיבטיח את המשך העסקתן".