לפי מומחה לרפואת עור בשירותי בריאות כללית - פרופ' ארנון כהן, מדי שנה בישראל מתגלים כ־2,000 חולי סרטן העור (מלונמיה) חדשים. |

באגודה למלחמה בסרטן הזהירו כי סרטן העור הוא מחלה שכיחה בישראל, שבה קרינת השמש החזקה היא אחד הגורמים העיקריים להתפתחות נגעי עור, כאשר מלנומה היא המסוכנת והקטלנית מבין סוגי סרטן העור השונים. חשוב לאבחן את המחלה בשלביה הראשונים כדי לטפל בה ביעילות.

"הפעילות השנתית להעלאת המודעות למניעת סרטן העור ואבחונו המוקדם, שהחלה לפני כ־30 שנה ביוזמת האגודה למלחמה בסרטן ובשיתוף קופות החולים, נושאת פירות", אומרים בכללית. לקראת שבוע המודעות לסרטן העור מדגיש פרופ' כהן את חשיבות השמירה על בריאות העור ועל ההגנה מפני קרני השמש. הוא ממליץ להיבדק אצל רופא עור אחת לשנה, היות שגילוי מוקדם עשוי להציל חיים.

פרופ' כהן ממליץ של שורת פעולות מנע: "החשיפה המוגברת לשמש גורמת הן לנזקים מיידים, כמו כוויות שמש, והן לנזקים ארוכי טווח, כמו ריבוי קמטים והזדקנות מוקדמת של העור. כדי למנוע את הסיכון לנזקים אלה חשוב להימנע, עד כמה שאפשר, מחשיפה לשמש בין השעות 10:00 ל־16:00".

הוא הוסיף: "אין לחשוף תינוקות מתחת לגיל חצי שנה לשמש כלל. בתינוקות ובפעוטות מעל גיל חצי שנה חשוב להשתמש במסנני קרינה בעלי מקדם הגנה גבוה של 30 והמיועדים נקודתית לתינוקות ולילדים". כמו כן, יש למרוח על אזורי העור הגלויים תכשיר מסנן קרינה עם מקדם הגנה 30 ומעלה ולמרוח שוב לאחר כשעתיים ולאחר השהייה במים. אם למרות זאת נכוויתם, חשוב להרבות בשתייה ולצנן את הגוף על ידי רחיצתו במים קרים.