משרד הבריאות עדכן היום (רביעי) כי חולה חמישי באבעבועות הקוף בישראל התגלה בביה"ח איכילוב. החולה, שחזר לא מזמן מטיול בחו"ל, הגיע כשהוא סובל מתסמינים המחשידים למחלה, ואומת לאחר בדיקה במכון הביולוגי.

ממשרד הבריאות נמסר כי "אבעבועות קוף הינה מחלה ויראלית שמתבטאת לרוב בחום, פריחה שלפוחיתית והגדלה של בלוטות לימפה" וקרא לאזרחים אשר מפתחים תסמינים דומים או שהיו במגע הדוק עם אדם שיש חשש שהוא חולה באבעבועות הקוף להגיע למרפאות ולהיבדק. 

בתוך כך, ארגון הבריאות העולמי הודיע כי ייכנס כנס חירום ב-23.6 שיעסוק בהתפרצות של הוירוס, כדי להעריך האם הוירוס מהווה סכנה בינלאומית לבריאות הציבור. הארגון פרסם בנוסף כי השנה אומתו כ-1,600 חולים לאבעבועות הקוף ברחבי העולם ו-1,500 אנשים נחשדו כמאומתים. 72 מקרי מוות נרשמו מהנגיף ב-39 מדינות.

בנוסף, ארגון הבריאות העולמי הודיע כי הוא עובד עם מדינות רבות על מנת להבין טוב יותר את התפשטות המחלה. בהצהרה של הארגון נמסר כי "אבעבועות הקוף היא מחלה ויראלית נדירה, אך עלולה להיות חמורה כאשר היא מתחילה עם שפעת ונפיחות של בלוטות הלימפה. רוב הזיהומים נמשכים כשבועיים עד ארבעה שבועות. בחלקים של מרכז ומערב אפריקה, אנשים יכולים להיחשף באמצעות עקיצות או שריטות של מרכסמים ויונקרים קטנים".