גם אתם לא אנשים של בוקר? טוב מאוד, הגעתם למקום הנכון. כאן רק נפרגן לכם, נספר לכם למה אתם טובים יותר מהשאר וניתן לגיטימציה לאחת הבעיות הכי גדולות שלכם – וזה המחקרים הוכיחו, לא אנחנו. 

מחקר בריטי, שקיבל את השם "מדוע ינשופי לילה הם אינטליגנטיים יותר?" טוען כי אנשים שישנים עד מאוחר או מתקשים להתעורר בבוקר הם חכמים ויצירתיים יותר מאשר אלו שיכולים פשוט, אתם יודעים, לקפוץ מהמיטה ולהתחיל את היום. 

תוצאות המחקר מבוססות על התפקוד של אבותינו הקדמונים, שנהגו ללכת לישון עם רדת החשיכה ולקום מוקדם למחרת בבוקר. לפי אותו ההיגיון, סביר שגם אנחנו נתאים את גופנו לזריחת ושקיעת השמש, וננהל את חיינו כפי שהאבולוציה הנחילה לנו. 

ועם זאת, החוקרים של אוניברסיטת סאות'המפטון בדקו ומצאו כי דווקא מי מבנינו שמקשיב לגופו ולא נכנע לשעות האור והחושך – חכם הרבה יותר. "זה מתחיל בתור ילדים, כאשר האינטליגנטים יותר נוטים לגדול להיות מבוגרים ליליים שהולכים לישון מאוחר ומתעוררים מאוחר, גם בימי חול וגם בסופי שבוע", הסביר סאטושי קנזאזאווה, מדען אבולוציוני שאחראי על המחקר. 

לדבריו, המחקר גם קשר את האינטואיציה שבאה עם הקשבה לשעוני הגוף האישיים שלנו עם היכולת לרדוף אחרי תשוקות ויצירתיות. הממצאים העלו כי ציפורי הלילה קיבלו ציונים גבוהים יותר במבחנים שהוכנו עבורם, לעומת אנשי הבוקר. הטענה לתוצאה זו היא שאורח החיים הנוח והקשוב יותר לצרכי הגוף נובע מרמת אינטליגנציה גבוהה יותר.