לא רק בין המוח לבין בלוטת התריס יש קשרים, אלא גם בין בלוטת התריס לבין בלוטת האדרנל והורמונים אחרים של הגוף. בקליניקה שלי אישרתי את הממצאים של האנדוקרינולוג הידוע, ד"ר ברודה ברנס.

באופן לא פורמלי, לפני 20 שנה, חילקתי 100 מדי חום לפציינטים שלי כדי למדוד את טמפרטורת הקימה שמצביעה על טמפרטורת המטבוליזם הבסיסית, ונחשבת לאינדיקציה לתפקוד בלוטת התריס. בדקתי מתאם בין הטמפרטורה לבין הסימפטומים, בדיקות הדם, הורמונים ברוק ובדיקת צואה. מה שמצאתי שינה את הפרקטיקה הרפואית שלי למשך יותר מעשרים השנים הבאות וענה על השאלה מדוע חולי בלוטת התריס שטופלו רק בתרופה לבלוטת התריס עדיין סבלו מקור ומתת פעילות של בלוטת התריס למרות שבדיקות הדם של בלוטת התריס היו תקינות.

מצאתי שבלוטת התריס שלהם לא הייתה הלקות היחידה. לאנשים אלו היה סוג מסוים של חוסר איזון הורמונלי שהשפיע באופן שלילי על בלוטת התריס. בדיקות קורטיזול ברוק היו כמעט תמיד לא אופטימליות ולעתים לא תקינות. מצאתי גם שסיבה אחת לכך שרוב הפציינטים של בלוטת התריס הן נשים היא שהאסטרוגן שלהן לא מאוזן עם הפרוגסטרון שלהן, ומשפיע באופן שלילי על בלוטת התריס.

תשישות, השמנה, כאבים, שינויים רגשיים וליבידו נמוך - כולם יכולים להיגרם על ידי בלוטת התריס, אך גם על ידי בלוטת אדרנל לא תקינה ועל ידי הורמוני מין לא מאוזנים. הסיבה השכיחה ביותר לסימפטומים אלה נובעת מבעיות של חוסר איזון בכל ההורמונים האלה יחד. זה יכול להסביר מדוע טיפול בבלוטת התריס בלבד בלי תשומת לב להורמונים האחרים לא משפר את ההרגשה אפילו כאשר בדיקות הדם מושלמות.

במשך שנים, כחלק מההערכה הרפואית, השתמשתי בקליניקה במכשיר שנקרא Thyro Flex כאשר חשדתי שלפציינט יש בעיה בבלוטת התריס שלא זוהתה עדיין או שיש לשנות את מינון התרופה לבלוטת התריס או שיש להחליפה לתרופה אחרת שמכילה T3 בשחרור איטי או ל-NDT (תרופה ממקור חי) או אפילו להוריד את המינון. Thyro Flex עובד על העיקרון הרפואי שבריאות בלוטת התריס לוקחת חלק ישיר בתפקוד הרפלקסים בגוף. פטיש רפלקסים המחובר למחשב תוכנת לנבא מה תהיה מהירות הרפלקס על פי גיל הפציינט, גובה, משקל והתרופות שהוא לוקח אם בלוטת התריס שלו או התרופה לבלוטת התריס עושות עבודה טובה. לאחר מכה קטנה באמת היד או בעקב אכילס, גלאי התנועה מתאם כמה זמן לקח מאז המכה הקטנה ועד שהתרחש הרפלקס. התוצאה היא מידית וכך אפשר להתחיל מיד לפחות בטיפול חלקי.

כפי שלמדתי מניסוי מדי החום, יש צורך ביותר מאשר לטפל רק בבלוטת התריס כדי לחזור לאיכות חיים. לכן טיפול באדרנל ובהורמונים האחרים הוא כל כך חשוב. הטיפול שלי מותאם אישית על פי הממצאים הרפואיים של אותו פציינט. אלו יכולים להיות שינויים בתזונה שלו, תוספי תזונה טבעיים והורמונים זהים ביולוגית. כשמצרפים את כל אלה יחד - זהו הזמן שבו אפשר לראות את מד החום חוזר למדידות תקינות, אפילו אחרי שנים רבות של הרגשה לא טובה.

ד"ר ישראל יפה, רופא כללי המטפל בהורמונים ביו זהים, הוא אחד המרצים שישתתפו ב -INSPIRATION 2022 - הכנס השנתי הגדול בישראל למטפלים ברפואה משלימה ואינטגרטיבית שיתקיים בתאריכים 6-5.7.2022 במרכז וואהל-בר אילן ברמת גן

להרשמה לכנס